• 23 Ноем 2024 |
  •  USD / BGN 1.8784
  •  GBP / BGN 2.3506
  •  CHF / BGN 2.1094
  • Радиация: София 0.11 (µSv/h)
  • Времето:  София 0°C

През януари най-много са поскъпнали хранителните продукти и безалкохолните напитки

През януари най-много са поскъпнали хранителните продукти и безалкохолните напитки

/КРОСС/ По предварителни данни на НСИ индексът на потребителските цени за януари 2017 г. спрямо декември 2016 г. е 101.3%, т.е. месечната инфлация е 1.3%. Годишната инфлация за януари 2017 г. спрямо януари 2016 г. е 1.4% (фиг. 1, табл. 1 от приложението).

Средногодишната инфлация за периода февруари 2016 - януари 2017 г. спрямо периода февруари 2015 - януари 2016 г. е минус 0.7%.

През януари 2017 г. спрямо предходния месец цените на стоките и услугите в потребителските групи са се променили, както следва:
• хранителни продукти и безалкохолни напитки - увеличение с 3.5%;
• алкохолни напитки и тютюневи изделия - увеличение с 0.2%;
• облекло и обувки - намаление с 2.8%;
• жилища, вода, електроенергия, газ и други горива - увеличение с 0.8%;
• жилищно обзавеждане, домакински уреди и принадлежности и обичайно поддържане на дома - намаление с 0.1%;
• здравеопазване - увеличение с 0.2%;
• транспорт - увеличение с 1.1%;
• съобщения - намаление с 0.7%;
• развлечения и култура - увеличение с 0.5%;
• образование - увеличение с 0.3%;
• ресторанти и хотели - увеличение с 0.5%;
• разнообразни стоки и услуги - увеличение с 0.1%.

През януари 2017 г. са се увеличили цените на следните хранителни продукти: ориз - с 0.7%, бял хляб - с 0.2%, месо от едър рогат добитък - с 0.8%, свинско месо - с 1.4%, малотрайни и трайни колбаси - съответно с 0.2 и 0.9%, яйца - с 0.2%, сирене - с 0.2%, кашкавал - с 0.9%, млечни масла - с 2.5%, маргарин - с 0.7%, олио - с 0.6%, ябълки - с 6.4%, цитрусови и южни плодове - с 2.2%, пресни зеленчуци - с 27.8%, зрял боб - с 3.1%, картофи - с 10.0%, пресни зеленчукови подправки - с 10.0%, захар - с 0.7%, шоколад и шоколадови изделия - с 1.1%, кафе - с 1.5%, минерална вода - с 0.1%, плодови сокове - с 0.5%, бира - с 1.4%, и други.
През януари 2017 г. са се намалили цените на следните хранителни продукти: брашно - с 0.2%, хляб „Добруджа" - с 0.7%, макаронени изделия - с 0.2%, месо от домашни птици - с 0.5%, мляно месо (кайма) - с 0.4%, пресни и кисели млека - съответно с 0.2 и 0.1%, извара - с 0.9%, леща - с 0.3%, оцет - с 0.5%, сол - с 0.4%, чай - с 0.5%, какао - с 0.4%, газирани напитки - с 0.2%, вина - с 0.3%, и други.
През януари 2017 г. в групите на нехранителните стоки и услугите е регистрирано увеличение на цените при: централно газоснабдяване - с 2.7%, газообразни и течни горива за битови нужди - съответно с 2.6 и 4.0%, въглища - с 9.1%, дърва за отопление - с 3.1%, дизелово гориво - с 3.5%, автомобилен бензин А95Н - с 2.1%, автомобилен бензин А98Н - с 1.5%, газ пропан-бутан за ЛТС - с 5.6%, метан за ЛТС - с 0.7%, готварски печки - с 1.2%, пакетни услуги за почивка в страната - с 1.1%, хотели във ваканционни центрове - с 5.1%, козметични продукти - с 0.7%, автомобилни застраховки - с 1.1%, и други.
През разглеждания месец в групите на нехранителните стоки и услугите е регистрирано намаление на цените при: облекло и обувки - съответно с 3.0 и 2.6%, мебели - с 0.3%, хладилници - с 0.8%, телевизионни приемници - с 0.3%, препарати за почистване и прахове за пране - съответно с 0.4 и 0.3%, пакетни телекомуникационни услуги - с 0.5%, пътнически въздушен транспорт - с 14.1%, кина, театри, концерти - с 2.1%, продукти за лична хигиена - с 0.2%, и други.
През януари 2017 г. са се увеличили цените на: лекарствените продукти - с 0.2%, и на лекарските и на стоматологичните услуги - с по 0.3%.

Хармонизиран индекс на потребителските цени (ХИПЦ)

По предварителни данни на НСИ хармонизираният индекс на потребителските цени за януари 2017 г. спрямо декември 2016 г. е 100.7%, т.е. месечната инфлация е 0.7%. Годишната инфлация за януари 2017 г. спрямо януари 2016 г. е 0.4% (табл. 2 от приложението).
Средногодишната инфлация за периода февруари 2016 - януари 2017 г. спрямо периода февруари 2015 - януари 2016 г. е минус 1.3%.
Според ХИПЦ през януари 2017 г. спрямо предходния месец цените на стоките и услугите в потребителските групи са се променили, както следва:
• хранителни продукти и безалкохолни напитки - увеличение с 2.9%;
• алкохолни напитки и тютюневи изделия - увеличение с 0.2%;
• облекло и обувки - намаление с 2.6%;
• жилища, вода, електроенергия, газ и други горива - увеличение с 0.4%;
• жилищно обзавеждане, домакински уреди и принадлежности и обичайно поддържане на дома - намаление с 0.1%;
• здравеопазване - увеличение с 0.2%;
• транспорт - увеличение с 0.3%;
• съобщения - намаление с 0.7%;
• развлечения и култура - увеличение с 0.2%;
• образование - увеличение с 0.3%;
• ресторанти и хотели - увеличение с 1.2%;
• разнообразни стоки и услуги - увеличение с 0.1%.

Индекс на цените за малката кошница (ИЦМК)
По предварителни данни на НСИ индексът на цените за малката кошница за януари
2017 г. спрямо декември 2016 г. е 102.1% (табл. 3 от приложението).
През януари 2017 г. цените на стоките и услугите от малката кошница за най-нискодоходните 20% от домакинствата са се променили спрямо предходния месец, както следва:
• хранителни продукти - увеличение с 3.8%;
• нехранителни стоки - увеличение с 0.6%;
• услуги - цените остават на равнището от миналия месец.

ВАШИЯТ FACEBOOK КОМЕНТАР
ВАШИЯТ КОМЕНТАР
Вашето име:
Коментар:
Публикувай
  • ПОСЛЕДНИ НОВИНИ
    БЪЛГАРИЯ
    ИКОНОМИКА
    ПОЛИТИКА
  • ОПЦИИ
    Запази Принтирай
    СПОДЕЛИ
    Twitter Facebook Svejo
    Вземи кратка връзка към тази страница

    копирайте маркирания текст

  • реклама

БЪЛГАРИЯ СВЯТ РУСИЯ ПОЛИТИКА ИКОНОМИКА КУЛТУРА ТЕХНОЛОГИИ СПОРТ ЛЮБОПИТНО КРОСС-ФОТО АНАЛИЗИ ИНТЕРВЮТА КОМЕНТАРИ ВАЛУТИ ХОРОСКОПИ ВРЕМЕТО НОВИНИ ОТ ДНЕС НОВИНИ ОТ ВЧЕРА ЦЪРКОВЕН КАЛЕНДАР ИСТОРИЯ НАУКА ШОУБИЗНЕС АВТОМОБИЛИ ЗДРАВЕ ТУРИЗЪМ РОЖДЕНИЦИТЕ ДНЕС ПРЕГЛЕД НА ПЕЧАТА ПРЕДСТОЯЩИ СЪБИТИЯ ТЕМИ И ГОСТИ В ЕФИРА ПРАВОСЛАВИЕ


Copyright © 2002 - 2024 CROSS Agency Ltd. Всички права запазени.
При използване на информация от Агенция "КРОСС" позоваването е задължително.
Агенция Кросс не носи отговорност за съдържанието на външни уебстраници.