• 28 Ноем 2024 |
  •  USD / BGN 1.8553
  •  GBP / BGN 2.3499
  •  CHF / BGN 2.0999
  • Радиация: София 0.11 (µSv/h)
  • Времето:  София 0°C

Само около 100 жалби срещу некоректни търговци по празниците

Само около 100 жалби срещу некоректни търговци по празниците

/КРОСС/ „Ударна вълна от жалби няма въпреки данните за обороти, които са реализирани и парите, които потребители са похарчили за подаръци". Това обяви в интервю за предаването "Денят започва" по БНТ Димитър Маргаритов, председател на Комисията за защита на потребителите.

Той коментира, че това вероятно се дължи на засилените проверки и предупрежденията. По думите му около 100 жалби са получени като една част са имали консултативен характер за непотребни подаръци или за рекламация на дефектна стока.

„Това е добър резултат на фона на половин милион българи, които са празнували на почивка", отбеляза Маргаритов.

За дефектните стоки той коментира, че рекламация е едно от основните потребителски права и е много строго и ясно подробно разписано като отговорност на този, който трябва да извърши ремонта.

„Отговорността се носи от търговеца, продал стоката на потребителя, т.е. опитите да бъдат насочени потребителите към други лица и органи, е некоректна търговска практиката. Потребителите трябва да знаят, че във всеки обект от веригата може да се предяви рекламацията. Търговецът е длъжен да го запише в регистър и в едномесечен срок да уведоми потребителя за това как ще бъде предявена тази рекламация. Важно е да се подчертае, че всеки опит да се ограничи отговорността и да бъде препращан към трети лица, е нелоялна търговска практика и ако това не се случи, веднага да подадат сигнал към нас", коментира Маргаритов.

Той посочи, че над 20 000 жалби годишно се подават като половината са за дефектни стоки и отказ за извършване на ремонт или опит да бъде елиминирана отговорността на продавача и прехвърлена на някакъв сервиз, който може да е партньор, но по закон не е лицето, което трябва да носи отговорност.

По думите му, ако една стока е закупена онлайн, може да бъде върната или заменена, ако търговеца поддържа тази практика, в 14-дневен срок. За да стане това потребителят трябва да има някакъв документ като поне гаранционна карта, за да бъде ясно кой е продавач и от къде е закупена.

 

ВАШИЯТ FACEBOOK КОМЕНТАР
ВАШИЯТ КОМЕНТАР
Вашето име:
Коментар:
Публикувай
  • ПОСЛЕДНИ НОВИНИ
    БЪЛГАРИЯ
    ИКОНОМИКА
    ПОЛИТИКА
  • ОПЦИИ
    Запази Принтирай
    СПОДЕЛИ
    Twitter Facebook Svejo
    Вземи кратка връзка към тази страница

    копирайте маркирания текст

  • реклама

БЪЛГАРИЯ СВЯТ РУСИЯ ПОЛИТИКА ИКОНОМИКА КУЛТУРА ТЕХНОЛОГИИ СПОРТ ЛЮБОПИТНО КРОСС-ФОТО АНАЛИЗИ ИНТЕРВЮТА КОМЕНТАРИ ВАЛУТИ ХОРОСКОПИ ВРЕМЕТО НОВИНИ ОТ ДНЕС НОВИНИ ОТ ВЧЕРА ЦЪРКОВЕН КАЛЕНДАР ИСТОРИЯ НАУКА ШОУБИЗНЕС АВТОМОБИЛИ ЗДРАВЕ ТУРИЗЪМ РОЖДЕНИЦИТЕ ДНЕС ПРЕГЛЕД НА ПЕЧАТА ПРЕДСТОЯЩИ СЪБИТИЯ ТЕМИ И ГОСТИ В ЕФИРА ПРАВОСЛАВИЕ


Copyright © 2002 - 2024 CROSS Agency Ltd. Всички права запазени.
При използване на информация от Агенция "КРОСС" позоваването е задължително.
Агенция Кросс не носи отговорност за съдържанието на външни уебстраници.