• 22 Дек 2024 |
  •  USD / BGN 1.8824
  •  GBP / BGN 2.3574
  •  CHF / BGN 2.1037
  • Радиация: София 0.11 (µSv/h)
  • Времето:  София 0°C

Експерт: Отбивката за почивка трябва да е отделена, без да има конфликт с пътя

Експерт: Отбивката за почивка трябва да е отделена, без да има конфликт с пътя

/КРОСС/ Нямам спомен да има пътен знак, който да сигнализира, че в участъка на катастрофата на АМ "Струма" има отбивка. И да има, знакът трябва да е такъв, че да се забележи, каза в „Тази сутрин" проф. Симеон Ананиев, председател на Асоциацията на вещите лица и експертите. Той допълни, че няколко пъти се е обърквал на това място и е бил на косъм да влезе в т.нар. отбивка за почивка, която не е сигнализирана, има завой, има и денивелация.

Отбивката за почивка в завой по съвсем друг начин трябва да е отделена, без да има конфликт с пътя, допълни експертът. Когато се стигне до произшествие, независимо в каква сфера и се стигне до съдебно дело, основната роля да се изяснят причините е на експертите, каза още той.

Опитът показва, че напоследък се формират екипи от т.нар. комплексни експертизи, в които участват различни експерти, заяви Ананиев и обясни, че има шест основни експертизи, които трябва да се направят. По думите му първата е експертиза за проектирането на пътя, като има европейски директиви. В едно такова проектиране има наклони, настилки, сигнализации. Прави се сравнителен анализ, обясни той.

Втората точка е изпълнение на строителството, каза проф. Ананиев.

Какво е техническото задание - има случаи, в които се оказва, че отдолу вместо да се сложи чакъл, се слага минен отпадък със сяра, който водата го разяжда и пътят пропада. В този участък пътят не е от най-добрите. Третата експертиза е превозното средство - кога е произведено, технически паспорт, има ли лиценз, има ли ограничител на скоростта, обясни експертът.

Той допълни, че за автобусите имат ограничител на скоростта, а редовна практика на Балканите и да се маха ограничителят. Ананиев каза още, че винаги трябва да има двама водачи, които да почиват на три часа, по нашите стандарти - 4,5 часа. Тахошайбите са с две карти, но при експертизите понякога се установява, че има само един шофьор, отбеляза Ананиев.

Може да се окаже, че вторият шофьор е жив и здрав в Македония, само са му взели картата. Аз съм участвал в такива експертизи, допълни той.

Четвърта експертиза е пожарната експертиза - да се докаже къде е бил пожарът, какви са възможните варианти, допълни Ананиев.

След като се види къде е бил, ще се търси от какво е. Възможно е искра в двигателя от спукана гума. Възможна е и друга хипотеза - статистиката е показала, че в новогодишните празници има много пожари вследствие на пиротехнически средства. Това са екскурзианти, които са били на пазар, има опасения, че автобусът е бил пълен с пиротехнически средства, които се запалват. Какъв е източникът на пожара, ще каже експертизата, обясни Ананиев.

Петата експертиза е логистическата - каква е нормативната база, кои органи какво извършват, каза още професорът.

 

ВАШИЯТ FACEBOOK КОМЕНТАР
ВАШИЯТ КОМЕНТАР
Вашето име:
Коментар:
Публикувай
  • ПОСЛЕДНИ НОВИНИ
    БЪЛГАРИЯ
    ИКОНОМИКА
    ПОЛИТИКА
  • ОПЦИИ
    Запази Принтирай
    СПОДЕЛИ
    Twitter Facebook Svejo
    Вземи кратка връзка към тази страница

    копирайте маркирания текст

  • реклама

БЪЛГАРИЯ СВЯТ РУСИЯ ПОЛИТИКА ИКОНОМИКА КУЛТУРА ТЕХНОЛОГИИ СПОРТ ЛЮБОПИТНО КРОСС-ФОТО АНАЛИЗИ ИНТЕРВЮТА КОМЕНТАРИ ВАЛУТИ ХОРОСКОПИ ВРЕМЕТО НОВИНИ ОТ ДНЕС НОВИНИ ОТ ВЧЕРА ЦЪРКОВЕН КАЛЕНДАР ИСТОРИЯ НАУКА ШОУБИЗНЕС АВТОМОБИЛИ ЗДРАВЕ ТУРИЗЪМ РОЖДЕНИЦИТЕ ДНЕС ПРЕГЛЕД НА ПЕЧАТА ПРЕДСТОЯЩИ СЪБИТИЯ ТЕМИ И ГОСТИ В ЕФИРА ПРАВОСЛАВИЕ


Copyright © 2002 - 2024 CROSS Agency Ltd. Всички права запазени.
При използване на информация от Агенция "КРОСС" позоваването е задължително.
Агенция Кросс не носи отговорност за съдържанието на външни уебстраници.