• 02 Апр 2025 |
  •  USD / BGN 1.8105
  •  GBP / BGN 2.3436
  •  CHF / BGN 2.0495
  • Радиация: София 0.11 (µSv/h)
  • Времето:  София 0°C

Костадин Ангелов: ПП-ДБ са лицемерна формация, която има за цел да дестабилизира правителството

Костадин Ангелов: ПП-ДБ са лицемерна формация, която има за цел да дестабилизира правителството

/КРОСС/ Проруските партии се събраха, за да атакуват влизането на България в еврозоната. Това заяви пред БНР Костадин Ангелов, председател на Съвета за съвместно управление, по повод внесения от "Възраждане", МЕЧ и "Величие" вот на недоверие към правителството.

Той е за провал във външната политика. Трите формации са събрали 54 подписа. 

"Никога не съм бил привърженик на използването на една трагедия за трупане на политически дивиденти. Призовавам да бъдем умерени в говоренето си, когато се касае за загинал български гражданин и да не си играем с болката на хората".

Настояваме за независимо разследване и доказателства, които да кажат какво се е случило, коментира Ангелов трагичния инцидент, при който български гражданин беше убит в ивицата Газа.

Костадин Ангелов коментира и позицията на ПП към вота на недоверие, изразена от Кирил Петков в предаването "Неделя 150". 

До излизането на конвергентния доклад няма да подкрепяме нито вотове на доверие, нито правителството, посочи съпредседателят на "Продължаваме промяната", като подчерта, че ПП няма да гласува в сряда по вота на недоверие към кабинета "Желязков".

"Лицемерието на колегите от ПП - ДБ е голямо! Влизането на България в еврозоната е политическо решение. Ако искаш да свалиш правителството след конвергентния доклад, тогава рискуваш онази стабилност, която наблюдава Европа и ЕЦБ. Имаме 3-годишна бюджетна прогноза, която да гарантира стабилността. 

Ако предизвикат политическа нестабилност в държавата с вот на недоверие, тогава те рискуват влизането на България в еврозоната. Това е политическото лицемерие на ПП-ДБ. Това не може да е позиция на проевропейска партия!"

Ангелов разясни и как протичат заседанията на Съвета за съвместно управление.

"Нормално, в дух на разбирателство. Обсъждаме всички въпроси, свързани с решенията на правителството, както и решения, свързани с назначения.

За огромно съжаление, основното ни време преминава в разговори за назначения и постове. Това трябва да бъде променено. 

Вярвам на това, което ДПС-ДПС са декларирали - че те няма да са причината за разпадане на управленското мнозинство и за падането на правителството. Да помислят в тези празнични дни и във вторник да препотвърдят тази позиция. 

Това, което ни обединява, е стабилността и еврозоната". 

Няма кадри на Делян Пеевски, които се предлагат за назначения, както твърдят от ДПС-ДПС, обясни още Ангелов.

"От самото начало сме казали, че няма да бъдем изкупителна жертва и заложник на конфликта им с ДПС-Ново начало. Няма да подложим на риск стабилността на управлението". 

Той анализира и случващато се около проверката за разширяването на газохранилището в Чирен и подадения сигнал до европейската прокуратура.

"Никога нашата партия не е коментирала решения на прокуратурата, на съда. Това са независими институции на съдебната власт. Няма да го напарвим и сега. 

Но пропускаме нещо много важно - според запис, който излезе, европрокурорът се  е срещал с Пепи Еврото. До момента нямаме опровержение от госпожа Георгиева. 

Ако госпожа Георгиева се е срещала с Пепи Еврото, това много ни притеснява. Ако не се е срещала, то ние ще браним честта и достойнстовото й като европрокурор и нейната независимост". 

Като председател на Комисията по здравеопазване в парламента, Ангелов коментира протестите в психиатричната помощ у нас.

"Здравната комисия в парламента ще подкрепи всяка една инициатива на МЗ, която е свързана с увеличаването на възнагражденията на колегите от психиатриите". 

 

 

ВАШИЯТ FACEBOOK КОМЕНТАР
ВАШИЯТ КОМЕНТАР
Вашето име:
Коментар:
Публикувай

Анонимен

https://www.facebook.com/reel/942745177975820

31.03.2025 16:45:08

Анонимен

Добре ли е за България да приеме еврото и да стане част от еврозоната? Приемането на еврото и влизането в еврозоната е сложен въпрос с много аспекти. Ето някои от основните предимства и недостатъци: Предимства: 1. Икономическа стабилност: Членството в еврозоната може да доведе до по-висока икономическа стабилност и предсказуемост, особено в контекста на търговията с държави от еврозоната. 2. Намаляване на валутния риск: С премахването на валутния риск при търговията с други страни от еврозоната, бизнесът може да планира по-добре и да инвестира по-сигурно. 3. По-ниски лихвени проценти: Приемането на еврото може да доведе до по-ниски лихвени проценти за заемите. Недостатъци: 1. Загуба на монетарен суверенитет: България ще загуби контрол над своята парична политика и ще зависи от решенията на Европейската централна банка. 2. Преходни разходи: Процесът на въвеждане на еврото може да бъде скъп и сложен, включително промяна на ценови етикети и системи. 3. Разлики в икономическите условия: България може да не отговаря на икономическите критерии на еврозоната, което може да доведе до проблеми в адаптацията. Заключение: Приемането на еврото може да бъде полезно за България, но е важно да се разгледат внимателно всички фактори и да се проведат обществени дебати, за да се осигури, че решението ще бъде в интерес на страната. Какви ще са последствията от загубата на монетарен суверенитет за България? Загубата на монетарен суверенитет при приемането на еврото може да има редица последици за България: 1. Контрол над паричната политика: • България няма да може да води собствена парична политика, което означава, че не може да коригира лихвените проценти и паричната маса в отговор на местни икономически условия. 2. Увеличена зависимост от Европейската централна банка (ЕЦБ): • Решенията на ЕЦБ ще влияят пряко на икономиката на България, дори ако те не отразяват местните нужди и условия. 3. Невъзможност за реакция на икономически шокове: • При икономически кризи или спадове, България няма да може да използва традиционни инструменти, като девалвация на валутата, за да подобри конкурентоспособността си. 4. Рискове от асиметрични шокове: • Ако България е подложена на специфични икономически шокове (например, зависимост от определени индустрии), политиките на ЕЦБ може да не са адекватни за справяне с тези проблеми. 5. Икономически и социални последици: • Възможно е да се увеличат социалните неравенства, ако общите парични политики не са в синхрон с местните нужди, което може да доведе до недоволство сред населението. 6. Промени в инвестиционния климат: • Загубата на контрол може да влияе на доверието на инвеститорите, особено ако се появят съмнения относно способността на България да се справя с икономическите предизвикателства. Заключение: Загубата на монетарен суверенитет може да създаде значителни предизвикателства за България, особено в контекста на динамичната икономическа среда. Важно е да се проведат задълбочени анализи и обществени дебати относно тези въпроси преди да се вземе окончателно решение. Как ще се отрази загубата на монетарния суверенитет на държавния дълг на България? Загубата на монетарен суверенитет при приемането на еврото може да има няколко важни последствия за държавния дълг на България: 1. Ограничена гъвкавост при управлението на дълга: • Без контрол над собствената парична политика, България може да има по-малко възможности да управлява дълга си в отговор на икономическите условия. Например, в периоди на икономически спад страната няма да може да увеличи паричната маса или да девалвира валутата, за да намали тежестта на дълга. 2. Повишени разходи за обслужване на дълга: • Лихвените проценти, определяни от Европейската централна банка, могат да не съответстват на нуждите на България. Високи лихвени проценти биха увеличили разходите за обслужване на дълга. 3. Рискове от асиметрични шокове: • При икономически шокове, България може да не може да адаптира дълговата си политика, което може да доведе до увеличаване на дълга спрямо БВП, ако икономиката не расте. 4. Намалена способност за финансиране на проекти: • С по-строги ограничения на паричната политика и възможните увеличения на разходите за обслужване на дълга, България може да има затруднения при финансирането на важни инфраструктурни и социални проекти. 5. Влияние върху кредитния рейтинг: • Липсата на гъвкавост и способност да се реагира на кризи може да повлияе на кредитния рейтинг на България, което от своя страна може да доведе до по-високи разходи за заемане на средства. Заключение: Загубата на монетарния суверенитет би могла да усложни управлението на държавния дълг и да увеличи рисковете, свързани с фискалната стабилност на България. Преди приемането на еврото е важно страната да разработи стратегии за минимизиране на тези рискове и да се подготви за новата икономическа среда. Как ще се финансира държавния дълг след приемането на еврото от България и няма ли риск от влизането в дългов капан от държавата и увеличаване на разходите от държавния бюджет за обслужването на дълга и лихвите по него за сметка на други държавни разходи? След приемането на еврото от България, финансирането на държавния дълг ще премине под нови условия. Загубата на монетарния суверенитет ще ограничи възможностите на страната да използва парични политики, като например девалвация на валутата или регулиране на лихвените проценти. Това може да доведе до някои рискове и предизвикателства в контекста на управлението на дълга. Как ще се финансира държавният дълг след приемането на еврото? 1. Лихвени проценти: o След приемането на еврото България ще бъде подложена на условията, определяни от Европейската централна банка (ЕЦБ). Това означава, че България няма да има контрол върху лихвените проценти, които ще се прилагат за емитирането на нови дългове. ЕЦБ може да увеличава или намалява лихвите в зависимост от икономическите условия на еврозоната, като в този контекст лихвените проценти ще зависят от икономическата политика на еврозоната, а не от националните нужди на България. 2. Кредитен рейтинг: o Кредитният рейтинг на България ще играе ключова роля в условията на финансиране. Ако страната има добър рейтинг, тя ще може да заема средства на сравнително ниски лихвени проценти, въпреки че тези проценти ще бъдат по-строго регулирани от ЕЦБ. При лош кредитен рейтинг, лихвените проценти може да бъдат по-високи, което ще увеличи разходите за обслужване на дълга. 3. Емисия на еврооблигации: o България ще може да издава еврооблигации, които ще бъдат деноминирани в еврото. Това може да направи финансирането на дълга по-лесно на международните пазари, като същевременно може да намали валутния риск, свързан с обслужването на дълга, ако той е в евро. Риск от влизане в дългов капан? 1. Невъзможност за регулиране на валутата: o Един от основните рискове след приемането на еврото е, че България няма да може да контролира курса на валутата си или да извършва девалвация, за да намали тежестта на дълга. В случай на икономическа криза или рецесия, България няма да може да регулира своята валута, за да повиши конкурентоспособността на износа си и да стимулира икономиката. 2. Повишаване на разходите за обслужване на дълга: o Ако лихвените проценти в еврозоната се повишат, България ще трябва да плаща повече за обслужване на дълга. Това би могло да доведе до нарастване на разходите в държавния бюджет за обслужване на дълга и да окаже натиск върху други държавни разходи, като например социални програми, инфраструктурни проекти и други нужди. 3. Риск от увеличаване на публичния дълг: o Ако България не успее да поддържа стабилен бюджет и да намали дефицита, страната може да се озове в ситуация на нарастващ публичен дълг. Това би могло да създаде рискове за финансовата стабилност, ако разходите за обслужване на дълга започнат да поглъщат все по-голяма част от публичните финанси. 4. Дългов капан: o Дълговият капан възниква, когато държавата е принудена да тегли нови заеми, за да обслужва старите, което води до нарастващ дълг. Това може да се случи, ако икономическата политика на Еврозоната не съвпада с нуждите на България, или ако лихвените проценти се увеличат, водейки до значителни разходи за обслужване на дълга. Заключение: След приемането на еврото, България може да се изправи пред сериозни предизвикателства при управлението на дълга си. Рискът от влизане в дългов капан е реален, особено ако страната не успее да поддържа фискална дисциплина и да контролира разходите за обслужване на дълга. Въпреки това, ако България успее да адаптира своята икономическа и фискална политика към новата среда в еврозоната, това може да помогне за намаляване на тези рискове и осигуряване на дългосрочна финансовата стабилност.

31.03.2025 14:39:15

Анонимен

Ангелинке, ако познанията ти по медицина са на същото ниво, както политическите, значи си на правилното място!

30.03.2025 20:59:08

Анонимен

За тоя дебелак съд няма ли за безумията и ужасите, които бълваше по време на ковида?

30.03.2025 15:16:22

  • ПОСЛЕДНИ НОВИНИ
    БЪЛГАРИЯ
    ИКОНОМИКА
    ПОЛИТИКА
  • ОПЦИИ
    Запази Принтирай
    СПОДЕЛИ
    Twitter Facebook Svejo
    Вземи кратка връзка към тази страница

    копирайте маркирания текст

  • реклама

БЪЛГАРИЯ СВЯТ РУСИЯ ПОЛИТИКА ИКОНОМИКА КУЛТУРА ТЕХНОЛОГИИ СПОРТ ЛЮБОПИТНО КРОСС-ФОТО АНАЛИЗИ ИНТЕРВЮТА КОМЕНТАРИ ВАЛУТИ ХОРОСКОПИ ВРЕМЕТО НОВИНИ ОТ ДНЕС НОВИНИ ОТ ВЧЕРА ЦЪРКОВЕН КАЛЕНДАР ИСТОРИЯ НАУКА ШОУБИЗНЕС АВТОМОБИЛИ ЗДРАВЕ ТУРИЗЪМ РОЖДЕНИЦИТЕ ДНЕС ПРЕГЛЕД НА ПЕЧАТА ПРЕДСТОЯЩИ СЪБИТИЯ ТЕМИ И ГОСТИ В ЕФИРА ПРАВОСЛАВИЕ


Copyright © 2002 - 2025 CROSS Agency Ltd. Всички права запазени.
При използване на информация от Агенция "КРОСС" позоваването е задължително.
Агенция Кросс не носи отговорност за съдържанието на външни уебстраници.