- 23 Ноем 2024 |
- USD / BGN 1.8784
- GBP / BGN 2.3506
- CHF / BGN 2.1094
- Радиация: София 0.11 (µSv/h)
- Времето: София 0°C
Първият в света хибриден кемпер с двигатели в колелата
07 Октомври 2024 | 21:32
/КРОСС/ Британският иноватор в областта на електрозадвижването Bedeo и френската група за кемпери Trigano се обединиха за създаването на най-уникалния хибриден дом на колела в света. Нарича се ElectriX и е дом на колела от клас B+, който предлага над 700 км пробег с възможност за преминаване изцяло на електричество с натискането на един бутон. Това е първият в света хибридизиран RV с двигатели в колелата и също така може да се похвали с интелигентен, елегантен дизайн, който размива границата в света на кемперите.
От години Bedeo работи в тясно сътрудничество с мениджъри на автопаркове и производители на автомобили за преоборудване на традиционни леки търговски превозни средства, задвижвани с ICE, както като изцяло електрически, така и като хибриди с разширен пробег. За последното той използва това, което просто нарича система за удължаване на обхвата (RE) - чифт двигатели в главините и пакет батерии, които електрифицират задните колела, без да се налагат промени в базовото задвижване с ДВГ отпред.
Шофьорите могат да използват изцяло електрическо задвижване със задно задвижване с натискане на бутон, без да губят обхвата и бързото зареждане на стандартния двигател с предно задвижване. Bedeo се фокусира особено върху преобразуването на пълноразмерни микробуси Stellantis от марки като Fiat, Peugeot и Citroën. Идеята е микробусите да поддържат своя пробег на ICE за дълги разстояния, но да могат да преминат към чисто електрическо шофиране, за да отговарят на разпоредбите на ЕС за зони с нулеви/ниски емисии и/или да увеличат цялостната икономия на гориво.
Един микробус за доставка например може да измине дългите магистрални километри на доставката на дизел, след което да премине към електричество за последните градски километри с прост избор на режим с бутон.
Преминавайки отвъд търговските превозни средства, компанията Bedeo Protean Electric миналата година помогна на китайската Dongfeng да създаде това, което дуото нарече първия в света хомологиран пътнически автомобил с електрически двигатели в колелата, Fengshen BEV E70. И сега Bedeo създаде първия в света хибриден RV с двигатели в колелата. Всъщност Bedeo направи малка серия кемпери, работейки със серията X от компактни кемпери от клас B+ от марките Trigano Challenger и Chausson.
Компанията поставя 115-кВт електрически двигатели в главините на задните колела и монтира 37-кВтч батерия под пода на микробуса, така че да не намалява пространството за живеене или съхранение. Тази комбинация задвижва големия кемпер за до 100 км прогнозен обхват с нулеви емисии. Монтираната под пода батерия захранва задните колела до 100 км или 117 км, ако вярваме на видеото.Вместо да използва двигател-генератор като този, с който Thor Industries експериментира, Bedeo просто оставя съществуващия преден двигател на базовото шаси на Fiat Ducato такъв, какъвто е.
Така че, когато батерията се изтощи или водачът реши да пести електрическа енергия, той може просто да превключи обратно към 2,2-литровия MultiJet двигател със 140 к.с., наслаждавайки се на между 700 и 900 км общо прогнозно електрическо дизелово шофиране. Батерията се зарежда както чрез регенеративно спиране и чрез външно зареждане. С двете независими задвижващи системи водачите на ElectriX могат да се движат тихо и чисто през чувствителни места като градски центрове, диви зони и къмпинги, без да се отказват от правилния обхват на пътуване на дизеловия двигател Ducato.
Дълго време сме смятали, че хибридното задвижване е най-доброто решение за по-екологични къмпинг превозни средства и ни харесва как Bedeo може просто да преоборудва вече популярни модели RV и базови шасита в хибридизирани кемпери. Стратегията X150 на Challenger увеличава вътрешното пространство за по-просторно усещане като в малък дом на колела, като същевременно запазва по-компактния отпечатък и маниера на шофиране на ван. Дизайнът за разделяне на сегменти не е изцяло уникален за Challenger или Trigano, но остава доста рядък в сравнение с традиционните кемпери и кемперите с по-голяма каросерия.
Challenger се възползва от по-широката, боксова кабина на X150, за да побере трапезария с две пейки, която е много по-просторна от типичния преден кът за хранене на кемпер. След това тази трапезария се превръща в подходящо двойно легло с размери 190 x 140 см (75 x 55 инча). Това трансформируемо легло се присъединява към повдигащото се двойно легло със същите размери, за да спят общо четирима души. Етажният план включва задна баня с пълна ширина, която изглежда добавя малко допълнително пространство и комфорт спрямо малките, клаустрофобични отделения за баня, които много кемпери са заклещили между мебелите.
В допълнение към Challenger X150, гореспоменатият сестрински модел Chausson X550 ще се предлага с двурежимната система Bedeo RE, както и по-големите 636-смChallenger X250 и Chausson X650. Bedeo дебютира серията ElectriX на изложението за автомобили за свободното време в Париж миналата седмица. Според европейската публикация на RV индустрията Aboutcamp BtoB, ElectriX RV вече се предлагат на базова цена от 99 990 евро. Това е бързо покачване от €74 990 за стандартния Challenger X150, когато е оборудван само с 2,2-литровия Multijet двигател на Fiat, но моделите ElectriX със сигурност са интригуващо средство за намаляване на въглеродния отпечатък, докато обикаляте на открито. Trigano Group има повече от две дузини марки RV, така че това е добър знак за допълнителни подобни модели в бъдеще.