• 27 Дек 2024 |
  •  USD / BGN 1.8819
  •  GBP / BGN 2.3566
  •  CHF / BGN 2.0949
  • Радиация: София 0.11 (µSv/h)
  • Времето:  София 0°C

Проведе се икономическият форум „КОМПАНИЯ НА ГОДИНАТА – Успехът на фокус”

Проведе се икономическият форум  „КОМПАНИЯ НА ГОДИНАТА – Успехът на фокус”

/КРОСС/ Днес, 19 април 2018 г., в хотел Маринела се проведе икономически форум – част от четвъртото издание на „КОМПАНИЯ НА ГОДИНАТА – Успехът на фокус”, организирано от сп. Bulgaria Business Review, сп. Business Lady и Business Lady Club. Инициативата се провежда под патронажа на Валери Симеонов – Заместник министър-председател по икономическата и демографската политика на Р България.

Форумът беше разделен в три основни панела. Първи панел - ИКОНОМИКА НА ХОРАТА: Пазара на труда в условията на криза на човешкия ресурс в България.

Валери Симеонов, Заместник министър-председател по икономическата и демографската политика на Р България откри форума, като сподели, че българската икономика има с какво да се гордее, а именно с хората от бизнеса. През последните месеци, мисля, че доказахме, че ръка за ръка бизнес и политици, в случая изпълнителната власт, могат да правят добри реформи и да ги отстояват"допълни г-н Симеонов, като добави, че в момента се разглеждат редица важни реформи, които ще доведат до облекчаване на малкия и среден бизнес, данъчни облекчения, механизми за повишаване нивото на обучение и др.

Емил Караниколов, Министър на икономиката също взе участие във форума. Бизнес климатът в страната се подобрява, като през март 2018 г. общият показател се повишава с 0.7 процентни пункта спрямо февруари 2018 г. Наблюдаваме тенденция, че все повече чуждестранни и български компании разширяват предприятията и производствата си” -  това заяви министърът на икономиката Емил Караниколов. Г-н Караниколов изтъкна, че стабилното икономическо развитие и позитивната динамика в основните макроикономически показатели е основният фактор за отбелязаните забележителни успехи и на пазара на труда. По думите му, разкриването на работни места и създаването на заетост в икономиката са довели до понижение на безработицата, ускоряване на растежа на производителността на труда, която по данни от Евростат е нараснала с 1.7% през 2017 г., както и нарастване на доходите в номинално и реално изражение с 11%.

                       

Росица Димитрова, заместник-министър на труда и социалната политика засегна темата за равнопоставеността на жените и мъжете, която е от основно значение в стремежа ни за модернизиране на европейския социален модел и за постигане на целите на Стратегията Европа 2020. Разликата в заплащането по пол в България по данни на НСИ е 13,2% за 2016 г. и е под средноевропейското ниво, 61% от завършилите висше образование са жени, а 64% от българските жени са заети на пазара на труда. За нас е гордост да отбележим, че България е на първо място в Европейския съюз по дял на жени и момичета в сектор Информационни и телекомуникационни технологии с 27,7 на сто при среден процент за ЕС от 16,1 на сто” – допълни още г-жа Димитрова.

Проф. дтн инж. Николай Вълканов, председател на Съвета на Директорите на „Минстрой Холдинг” АД засегна темата за „Условията за бизнес в България и осигуряване на човешки ресурси”. Той сподели, че в България има отлични условия за правене на бизнес. Много често хората се оплакват, че няма закони, няма чужди инвестиции и т.н. Това не е вярно. Имаме добри закони, има страшно много пари в банките и ако ти имаш добри идеи, ако искаш да правиш производство, условията са налице” – сподели г-н Вълканов. Той сподели още, че ако служителите си получават заплатите и осигуровките така, както ги заработват и ако това е политика на целия бизнес, няма да има недостойни пенсии и старини. „Защо днешните работещи плащат за предишните? Този и много други въпроси остават без отговор, а основният виновник е сивият сектор” – заяви още г-н Вълканов.

Д.ик.н. Янка Такева, председател на Синдиката на българските учители говори по темата за „Дигитализацията в образованието”, като сподели, че дигиталните технологии дават възможност на повече хора да имат достъп до определена информация, знания и умения. Г-жа Такева даде за пример ‹дигиталните› класни стаи и лаборатории, организирани именно с тази цел. „Дигитализацията дава възможност за преодоляване на междупоколенческите различия,  скъсява връзката между среднотои висшето образование, и стои в основата на дуалното професионално образование” – допълни г-жа Такева.

                       

В края на панела се проведе дискусия на тема: „Практически иновативни решения за привличане на човешки капитал”. Освен лекторите, в дискусията взеха участие и Борислава Георгиева, мениджър „Човешки ресурси” в NaXex Technological Development и Мария Лазова, Business Development Manager RPO, Manpower Bulgaria. Борислава сподели за успешните иновативни практики за подбор на служители, които прилагат в компанията, сред които създаването на магистърска програма „Мениджмънт в IT”; стажантска програма, след която повечето от стажантите остават да работят в компанията; програма за вътрешна препоръка, в рамките на която над 40% от работещите са препоръчани от служители на компанията, изтъквайки предимствата на социалният кръг на служителите.

В края на панела Мария Лазова (Manpower Bulgaria) сподели „Световно изследване: РЕВОЛЮЦИЯ НА УМЕНИЯТА” от края на 2017 г., на тема: Защо роботите ни взимат задачите, а не работата и кои са стъпките, които ще ни помогнат да се подготвим за дигиталната трансформация. По статистика 86% от работодателите планират да запазят или увеличат броя на служителите си в резултат на автоматизацията. „Работодателите споделят, че решаването на проблеми, комуникацията, организацията и сътрудничеството също се нареждат сред уменията, които намират най-трудно в кандидатите- допълни г-жа Лазова.

Във втория панел - ИЗГРАЖДАНЕ И УТВЪРЖДАВАНЕ НА РАБОТОДАТЕЛСКА МАРКА /EMPLOYER BRANDING/, участие взе Ростислава Павлова, изпълнителен директор на „Пуратос България” на тема „Грижата за служителите като ключов фактор за устойчиво развитие”. Тя изтъкна предимствата на компанията и сектора за привличане и задържане на служители, а именно: липсата на инциденти; приобщаването на хората, чрез адекватно споделяне на целите и резултатите; създаването на фирмена култура. Грижата за служителите в Пуратос разбират, грижейки се за повишаване на тяхната квалификация, здравословен начин на живот, управлението на таланта и финансиране на обучения. Както и на база годишна оценка, персонални задачи и годишен бонус.

Димана Василева, мениджър на Quintessentially за България говори на тема „Корпоративният консиерж като иновативен инструмент в услуга на компаниите и техните екип”. Тя начерта основните предизвикателства пред бизнеса и човешкия ресурс. „80% от администраторите и 90% от топ мениджърите твърдят, че често прекарват повече време на работа, за да наваксат със задълженията. Повече от 30% смятат, че това оказва негативно влияние върху техния личен и семеен живот” – допълни г-жа Василева. Грижейки се за баланса между работа и личен живот на техните служители, компаниите изграждат по-висока стойност като работодател.

Ивайло Иванов, мениджър „Човешки ресурси”, Имотека/Адрес недвижими имоти, който говори на тема „Employer branding - Приложна магия” начерта основните параметри за измерване мястото на компанията в съзнанието на служителите. Сред тях са вътрешни и външни комуникации, проучвания на нагласите, колко човека откликват на обява и други.

По време на третия панел - ЦИФРОВА ИКОНОМИКА И УМЕНИЯ НА БЪДЕЩЕТО, за първи път беше представен 3D модел на човешка колония в космоса „УниСпейс”. Учениците от математическата гимназия „Д-р Петър Берон” /Варна/ - Иво Песев и Александър Георгиев разказаха в детайли как чрез него може да бъде спасено човечеството. С проекта „УниСпейс” учениците от варненската математическа гимназия спечелиха 1-во място на Международния конкурс на НАСА. През май месец награденият екип от петима ученици е поканен да представи разработката си пред Конференцията за международно космическо развитие на НАСА и Американското космическо общество в Лос Анджелис.

Георги Руков, директор международно развитие и член на Борда на Директорите на Credissimo Полша говори на тема: „Уменията на бъдещето: основата на една дигитална трансформация”. Основното от тях е креативността.

Илона Станева, Директор „Маркетинг и реклама” във Fibank разкри своята гледна точна за „Ролята на жените в условията на глобализация и цифровизация”. Тя сподели, че 38% от мениджърите в България са жени на възраст между 30 и 49 години. Близо 90% от тях имат висше образование, а 57% от тях са семейни със съпруг и деца. „Жените са по-лоялни, в по-голяма степен спестовни, по-емоционални и по-трудно се поддават на външни влияния в сравнение с мъжете. Освен това, по-трудно поемат рискове за бизнеса си” – допълни г-жа Станева.

Наталия Футекова, основател на ERP Academy беше лектор на тема „Бизнес образование – не нов тренд, а необходимост”, като разкри предимствата от това защо е важно хората от бизнеса да преподават в училища и университети и с какво е ценно ученето чрез преживяване.

Петко Карамочев, управител на INDUSTRIA изнесе прекрасна лекция за „Блокчейн за бизнеса”. А Венцислав Караджов, председател на Комисията за защита на личните данни разкри промените в „Общия регламент за защита на личните данни”. Промените са предимно в регулацията за събиране и съхраняване на лични данни, които вече не могат да бъдат събирани, ползвани и съхранявани, без да бъде взето конкретно съгласие за активността, като има ограничения и в периода на съхранение.

Модератор на форума беше Вергиния Накова – председател на Института за бизнес развитие и предприемачество и основател на най-голямата бизнес образователна платформа Training Academy.

От 20:00 часа на вечерната официална церемония за четвърта поредна година ще бъдат връчени отличия на компании и институции, положили адекватни усилия за своето развитие и просперитет в различни категории, сред които: Финансов сектор, FinTech, Индустрия, Медии, Застраховане, Образование, Строителство и архитектура, Здравеопазване, Високи технологии, Работодателска марка, Корпоративен работодател и други.

Наградите се връчват за заслуги, свързани с: развитие на човешкия капитал; непрекъснато повишаване на качеството на предлагания продукт/услуга; ефективност и прозрачност; конкурентоспособност и иновации; клиентски подход; успешен бизнес модел; ноу-хау; добро пазарно позициониране; устойчиво развитие и други.

Водещи на събитието ще бъдат актьорите Илия Георгиев и Албена Ставрева. За доброто настроение на гостите ще се погрижат известната народна певица Поли Паскова, ансамбъл „Чинари” и неповторитиме танцьори на Нешка Робева и „Нешънъл арт”.

 

 

ВАШИЯТ FACEBOOK КОМЕНТАР
ВАШИЯТ КОМЕНТАР
Вашето име:
Коментар:
Публикувай

Анонимен

Интересен форум е бил с интригуващи участници определено!

20.04.2018 11:33:33

  • ПОСЛЕДНИ НОВИНИ
    БЪЛГАРИЯ
    ИКОНОМИКА
    ПОЛИТИКА
  • ОПЦИИ
    Запази Принтирай
    СПОДЕЛИ
    Twitter Facebook Svejo
    Вземи кратка връзка към тази страница

    копирайте маркирания текст

  • реклама

БЪЛГАРИЯ СВЯТ РУСИЯ ПОЛИТИКА ИКОНОМИКА КУЛТУРА ТЕХНОЛОГИИ СПОРТ ЛЮБОПИТНО КРОСС-ФОТО АНАЛИЗИ ИНТЕРВЮТА КОМЕНТАРИ ВАЛУТИ ХОРОСКОПИ ВРЕМЕТО НОВИНИ ОТ ДНЕС НОВИНИ ОТ ВЧЕРА ЦЪРКОВЕН КАЛЕНДАР ИСТОРИЯ НАУКА ШОУБИЗНЕС АВТОМОБИЛИ ЗДРАВЕ ТУРИЗЪМ РОЖДЕНИЦИТЕ ДНЕС ПРЕГЛЕД НА ПЕЧАТА ПРЕДСТОЯЩИ СЪБИТИЯ ТЕМИ И ГОСТИ В ЕФИРА ПРАВОСЛАВИЕ


Copyright © 2002 - 2024 CROSS Agency Ltd. Всички права запазени.
При използване на информация от Агенция "КРОСС" позоваването е задължително.
Агенция Кросс не носи отговорност за съдържанието на външни уебстраници.