• 12 Апр 2025 |
  •  USD / BGN 1.7238
  •  GBP / BGN 2.2564
  •  CHF / BGN 2.1140
  • Радиация: София 0.11 (µSv/h)
  • Времето:  София 0°C

Георги Гвоздейков: БДЖ няма как да съществува без увеличение на цените на билетите

Георги Гвоздейков: БДЖ няма как да съществува без увеличение на цените на билетите

/КРОСС/ Анализът показва, че към този момент БДЖ няма как да съществува без увеличение на цените на билетите. Тези пари няма откъде да дойдат, освен от увеличение на цените. Държавната субсидия също не достига и трябва да компенсираме по някакъв начин тези загуби. Това каза служебният министър на транспорта и съобщенията Георги Гвоздейков в предаването „Денят започва с Георги Любенов" по БНТ.

След увеличението цената на железопътния транспорт цената на влака от София до Варна е 28 лева, като увеличението е с 4 лева. За сравнение пътуването с автобусен транспорт струва 33 лева. Цената с автобус от София до Бургас е 32 лева, а с влак - 23 лева. „Няма драма с цените, преекспонира се. За да се развива този транспорт и за да има модернизация, трябва да повишаваме цената и за сметка на услуга, и на качеството", заяви транспортният министър.

Започналият на Централна ЖП гара ремонт затруднява регулирането на движението и трафика в железопътния транспорт в Северна България. „В първите дни положението беше ужасяващо, закъсненията бяха от порядъка на три часа. Вчера направих спешна среща с БДЖ и НКЖИ, като влязох малко остро с бутонките, тъй като това е недопустимо. В спешен порядък беше направена нова реорганизация на движението. Сутринта към 8.30 часа ми докладваха, че нещата се нормализират, като най-големите закъснения са от порядъка на 18 минути. Имам уверението, че към понеделник ситуацията ще бъде нормална. Ще бъде направена оптимизацията графика на влаковете, които пътуват към Северна България, и ще сведем закъсненията почти до нула", обясни Георги Гвоздейков.

Линии няма да отпаднат, но ще бъде направена оптимизация на броя влакове, за да се оптимизира трафикът и пътникопотокът, допълни той.

Ремонтът ще продължи повече от година. „Ремонтът на Централна ЖП гара не може да бъде отлаган, трябва да бъде направен", заяви министърът.

Вече има сключен договор по един от проектите към Плана за възстановяване и устойчивост за доставка на седем двуетажни влака, производство на швейцарската фирма „Щадлер". „В договора има опция при осигурено финансиране да закупим още три влака, като общата бройка е 10", допълни Гвоздейков.

В понеделник от Германия тръгват първите 20 вагона, които до седмица ще бъдат в България. Целта е до летния сезон всички 80 вагона да бъдат регистрирани в България и въведени в експлоатация. „Ще можем да предложим на българското общество едно ниво по-добър и модерен железопътен транспорт. Технологично този подвижен състав може да бъде в движение със скорост до 200 км/час. Железопътната инфраструктура в България също е в процес на модернизация и се надяваме до края на 2026 г., когато трябва да бъдат изпълнени всички проекти по ПВУ, в България да има освен модерен железопътен транспорт, достатъчно бърз и безопасен", заяви министърът на транспорта.

По друг от проектите към ПВУ за доставка на 35 мотрисни влака в момента тече процедура по пряко договаряне. Срокът за подаване на оферти е до 21 май. „Поканили сме четири компании. На 22 май ще отворим отново офертите и ще поканим четирите компании, при условие че са подали коректни технически спецификации и оферти, на преговори и се надяваме до средата на юни да бъде избран изпълнител и за тази част от проектите по ПВУ", допълни Георги Гвоздейков.

В края на годината България и Румъния бяха одобрени от Европейска комисия и заедно кандидатстват по проект за изграждане на трети мост над река Дунав. „Одобрено е предпроектното финансиране и проучвания. До средата на юни трябва да подпишем съвместното споразумение и да започнат дейностите по проучване за трети мост над Дунав. Графикът и плановете са строителството на самия мост да започне 2027 г. Доста упорито вървят тези процеси от страна на програма „Военна мобилност", от страна на Европейския съюз, тъй като оста север-юг вече става доста приоритетна и аз съм оптимист, че този проект ще се случи много скоро във времето", призна транспортният министър.

Водят се разговори с румънската страна за изграждане и на четвърти мост над Дунав при Силистра-Кълъраш.

Обучението на всички пилоти е приключило. От вчера операторът вече е в експлоатация и може да извършва дейности по спешна медицинска помощ. „Вече е придобил пълни права, така, както се изисква по регламент и по вътрешни разрешителни документации. Оттук нататък предстои синхронизация с Министерство на здравеопазването, тъй като спешната медицинска помощ вече се управлява от тях, съответно от отдела за спешна медицинска помощ. Когато има необходимост, операторът и хеликоптерът са на разположение да изпълнят мисия по спасяване на хора", обяви Георги Гвоздейков.

БНТ, „Денят започва с Георги Любенов"

 

 

ВАШИЯТ FACEBOOK КОМЕНТАР
ВАШИЯТ КОМЕНТАР
Вашето име:
Коментар:
Публикувай

Анонимен

Анализът показва, че към този момент БДЖ няма как да съществува без увеличение на цените на билетите. Тези пари няма откъде да дойдат, освен от увеличение на цените. A-a-a,има има, като се намалят драстично паричките на онези, които са в борда на директорите и лапат хилядарки на месец, като при това са участници най-малко в два борда на директорите. Но гарван гарвану око не вади, та ще трябва да се увеличи цената на билетите, понеже трябва да се увеличат парите на пълнигушковците от борда на директорите.

11.05.2024 16:20:37


БЪЛГАРИЯ СВЯТ РУСИЯ ПОЛИТИКА ИКОНОМИКА КУЛТУРА ТЕХНОЛОГИИ СПОРТ ЛЮБОПИТНО КРОСС-ФОТО АНАЛИЗИ ИНТЕРВЮТА КОМЕНТАРИ ВАЛУТИ ХОРОСКОПИ ВРЕМЕТО НОВИНИ ОТ ДНЕС НОВИНИ ОТ ВЧЕРА ЦЪРКОВЕН КАЛЕНДАР ИСТОРИЯ НАУКА ШОУБИЗНЕС АВТОМОБИЛИ ЗДРАВЕ ТУРИЗЪМ РОЖДЕНИЦИТЕ ДНЕС ПРЕГЛЕД НА ПЕЧАТА ПРЕДСТОЯЩИ СЪБИТИЯ ТЕМИ И ГОСТИ В ЕФИРА ПРАВОСЛАВИЕ


Copyright © 2002 - 2025 CROSS Agency Ltd. Всички права запазени.
При използване на информация от Агенция "КРОСС" позоваването е задължително.
Агенция Кросс не носи отговорност за съдържанието на външни уебстраници.