• 11 Апр 2025 |
  •  USD / BGN 1.7649
  •  GBP / BGN 2.2807
  •  CHF / BGN 2.1033
  • Радиация: София 0.11 (µSv/h)
  • Времето:  София 0°C

Лидл България въвежда нова опция за дарения чрез автоматите за обратно приемане на опаковки в подкрепа на WWF

Лидл България въвежда нова опция за дарения чрез автоматите за обратно приемане на опаковки в подкрепа на WWF
Каузата е за опазването на влажните зони в България

/КРОСС/ Лидл България разширява възможностите за дарения чрез автоматите си за обратно приемане на опаковки. Клиентите на веригата вече ще могат да даряват сумата от върнатите пластмасови бутилки и кенове в подкрепа и на инициативата на WWF за опазването на влажните зони в България. Новата кауза  идва като продължение на дългосрочното партньорство на Lidl и WWF на международно ниво и ангажиментите на веригата, свързани с опазването на биоразнообразието, климата и природните ресурси.

Дарителската опция в подкрепа на WWF стартира на 22 март, когато тази година се отбелязва и Часа на Земята (20:30 ч.), и също така предшества Деня на Земята (22 април) - глобално движение, което мотивира милиони хора за опазването на околната среда.

„Вярваме, че устойчивостта трябва да бъде достъпна за всеки, както и че само с общи усилия можем да допринесем за съхранението на природата. Затова ние предоставяме на потребителите все повече възможности за устойчив избор в нашите магазини. За нас обаче е важно да осигурим и допълнителни начини, чрез които те могат да подпомогнат опазването на околната среда в България. Радваме се, че разширяваме инициативата си и улесняваме хората и в подкрепата на биоразнообразието, наред с  подкрепата на социални каузи като „Капачки за бъдеще". Благодарим на партньорите ни от WWF за възможността заедно да развиваме решения, които насърчават обществената ангажираност", каза Ема Кичева, ръководител „Корпоративни отношения и политики" в Лидл България.

Пилотният проект на Лидл България за обратно приемане на пластмасови бутилки и кенове стартира преди близо две години и в момента включва 26 магазина в 17 града в страната. През май 2024 г. Лидл България въведе опцията потребителите да избират дали да дарят сумата, която получават за върнатите опаковки, или да я приспаднат от покупката си в магазина. Тази възможност стартира с инициативата „Капачки за бъдеще" в подкрепа на детското здраве, като каузата остава активна паралелно с опцията за подкрепа на кампанията на WWF.

Да опазим природата на България

Влажните зони са едни от най-ценните, но и най-застрашени екосистеми в България. Те играят незаменима роля за поддържането на биоразнообразието, регулирането на водния цикъл и съхраняването на въглерод, като по този начин допринасят за борбата с климатичните промени. Освен това те действат като естествена защита срещу наводнения и спомагат за пречистването на водите. 

По данни на авторитетния доклад „Жива планета" сладководните екосистеми, които са дом на удивително биоразнообразие, се свиват все по-бързо и по-бързо в световен мащаб. Над 90% от влажните зони в Европа вече са пресушени, а местообитанията на редица видове - унищожени. Ситуацията в България също е тревожна. Страната ни е сред държавите с най-ограничени водни ресурси в региона. По тази причина WWF работи активно за опазването и възстановяването на реки, влажни зони и заливни територии, които осигуряват дом на редки и застрашени животински видове. Един от тях е видрата, чиито популации у нас драстично намаляват. Тя е вписана в Червената книга на застрашените видове, а спасяването ѝ от изчезване е един от приоритетите на WWF.

„Вече близо двадесет години се грижим за крайречните заливни гори по Дунав. Поддържаме местообитанията на дивите животни в реки и влажни зони, защото здравите екосистеми носят ползи и за нас - хората. Вярвам, че сътрудничеството ни с Lidl ще даде още по-голяма гласност на нашата работа и ще насърчи конкретни действия за тяхното опазване. Даренията чрез автоматите за обратно приемане на опаковки са лесен начин всеки да допринесе за бъдеще, в което природата и хората съжителстват в хармония", каза Веселина Кавръквова, изпълнителен директор на WWF България.

Чрез автоматите за събиране на РЕТ бутилки и метални кенове Лидл България предоставя на своите клиенти още една възможност да се включат в усилията за опазване на природата, като допринесат за дългосрочното съхранение на ценни екосистеми и изграждането на по-устойчиво бъдеще за всички.

 

За Лидл България 

Lidl е най-голямата верига магазини за хранителни стоки в Европа. Част e от немската Schwarz Gruppe и присъства в 31 държави. В България Lidl стартира своята дейност през 2010 г. Днес компанията има 136 магазина в 58 града и над 4000 служители. Предимствата на специфичния бизнес модел, широката гама продукти с оптимално съотношение качество-цена и въвеждането на редица иновативни практики и модели, наложиха Lidl в България като смарт дискаунтър, предлагащ високо качество на добра цена, и компания, която подхожда честно, отговорно, с мисъл и грижа за своите клиенти, служители и партньори.

 

За WWF

Основана през 1961 г., международната природозащитна организация WWF (ве-ве-еф) развива дейности в над 100 държави с помощта на 7000 служители и над 5 милиона доброволци. WWF работи за подобряване на състоянието на околната среда, за да може хората да живеят в хармония с природата. В България WWF се занимава със защитените територии и местообитанията от европейско значение в мрежата Натура 2000, горите и сладководните екосистеми, устойчивото развитие на селските райони, промените в климата.

 

За Lidl и WWF

Дългосрочното международно партньорство между Lidl и WWF (Световен фонд за природата), една от най-големите независими природозащитни организации в света, стартира през 2024 г. и обхваща 30 държави, включително България. То е насочено към справяне с глобалните екологични предизвикателства, свързани с опазването на биоразнообразието, климата и природните ресурси, като прясната вода. Двете организации работят за отговорно снабдяване със суровини, намаляване на хранителните отпадъци и насърчаване на устойчиви бизнес практики във всички звена на веригата за създаване на стойност, за да допринесат за повече възможности на потребителите за устойчив избор. 

 

ВАШИЯТ FACEBOOK КОМЕНТАР
ВАШИЯТ КОМЕНТАР
Вашето име:
Коментар:
Публикувай

БЪЛГАРИЯ СВЯТ РУСИЯ ПОЛИТИКА ИКОНОМИКА КУЛТУРА ТЕХНОЛОГИИ СПОРТ ЛЮБОПИТНО КРОСС-ФОТО АНАЛИЗИ ИНТЕРВЮТА КОМЕНТАРИ ВАЛУТИ ХОРОСКОПИ ВРЕМЕТО НОВИНИ ОТ ДНЕС НОВИНИ ОТ ВЧЕРА ЦЪРКОВЕН КАЛЕНДАР ИСТОРИЯ НАУКА ШОУБИЗНЕС АВТОМОБИЛИ ЗДРАВЕ ТУРИЗЪМ РОЖДЕНИЦИТЕ ДНЕС ПРЕГЛЕД НА ПЕЧАТА ПРЕДСТОЯЩИ СЪБИТИЯ ТЕМИ И ГОСТИ В ЕФИРА ПРАВОСЛАВИЕ


Copyright © 2002 - 2025 CROSS Agency Ltd. Всички права запазени.
При използване на информация от Агенция "КРОСС" позоваването е задължително.
Агенция Кросс не носи отговорност за съдържанието на външни уебстраници.