• 01 Май 2025 |
  •  USD / BGN 1.7197
  •  GBP / BGN 2.2961
  •  CHF / BGN 2.0831
  • Радиация: София 0.11 (µSv/h)
  • Времето:  София 0°C

Почти всеки втори българин иска да подобри стомашно-чревния си дискомфорт, но не знае как

Почти всеки втори българин иска да подобри стомашно-чревния си дискомфорт, но не знае как

/КРОСС/ Според национално проучване* близо 50% от българите искат да подобрят стомашно-чревното си благосъстояние, но се нуждаят от повече информация по темата. В отговор на този проблем е разработен онлайн въпросникът https://www.danone.bg/pogrijisezasebesi/, който може да помогне с информация за  вземане на по-осведомени избори и решения за храносмилателното благосъстояние. 

Целта му не е да поставя диагнози, а да помогне на потребителите като им предостави достъпна информация по темата и персонализирани съвети спрямо техните нужди и ежедневие. След като попълнят краткия въпросник, свързан с начина им на живот - сън, движение, стрес и хранителни навици, потребителите ще получат общ анализ в реално време и конкретни препоръки за поддържане и постепенно подобряване на своето състояние.

„Препоръчвам на повече хора да попълнят въпросника, тъй като смятам, че може да бъде едно много добро начало за получаване на по-персонализирана информация и съвети по тази специфична и актуална тема. Дори и най-елементарната промяна в навиците може да бъде първата стъпка към подобряване качеството на живот и да доведе до значителни позитиви за здравето", заяви проф. Божидар Попов, председател на Българското дружество по хранене и диететика.

Националното проучване, направено от агенция за пазарни проучвания NMS, в сътрудничество с Българското дружество по хранене и диететика, разкрива още интересни детайли за навиците на българите и техните практики за стомашно-чревeн комфорт.

 

Често срещани оплаквания

Според представителното проучване 58% от българите редовно изпитват различни храносмилателни смущения, като при 25% от тях те са ежеседмични. Анкетата установява и че жените са видимо по-предразположени към такива проблеми (85%).

 

Липса на информираност

Въпреки че почти половината от българите (48%) споделят, че внимателно подбират храната си, осъзнавайки влиянието, което може да има върху чревната микрофлора, по-голямата част от тях все още не знаят как да подобрят комфорта на храносмилателната си система. Любопитен факт, който разкрива проучването е, че макар 81% от анкетираните да са запознати с положителните ефекти на киселото мляко върху стомашно-чревния комфорт, едва 31% го консумират ежедневно.

 

Ролята на стреса и влиянието на начина на живот

Проучването също така показва интересни данни за ролята на стреса и качеството на съня върху състоянието на чревната микрофлора. Според резултатите всеки пети човек със стомашно-чревен дискомфорт има лошо качество на съня и не спи пълноценно. 

Наблюдава се и известна разлика в нивата на стрес между хора със стомашно-чревни проблеми и такива без. 56% от първите са подложени на стресови ситуации ежеседмично, докато при вторите този процент е едва 39%. 

При 24% от анкетираните, основно на възраст над 65 г., проблемите с храносмилaнето са по-често срещани. Потребителите признават, че макар да наблягат на домашно приготвени ястия, супи и свежи храни като плодове и зеленчуци, често използват добавки за нормалното функциониране на храносмилателната система - билкови чайове, пробиотици и хранителни добавки.

 

Ролята на физическата активност

Над 30% от хората със стомашно-чревен дискомфорт посочват, че седят средно по 6 часа на ден само на работа или в училище. Половината от тези с неразположения пушат, спортуват много рядко, едва веднъж седмично, поради липса на време, желание или парични средства. При хората с проблеми с чревната микрофлора здравословният режим на хранене и движението са основни спънки що се отнася до благосъстоянието ѝ.

Платформата е достъпна за всеки тук: https://www.danone.bg/pogrijisezasebesi/

 

Относно методологията на проучването

Изследването е проведено от агенция за пазарни проучвания NMS през м. ноември 2024 г. с подкрепата и професионалното сътрудничество на Българското дружество по хранене и диететика. Данните са събрани чрез онлайн въпросници за самостоятелно попълване върху извадка от 521 респонденти, представителна за интернет-потребителите на възраст 18-70 години по отношение на пол, възраст и регион.

Проучването предоставя детайлна картина за навиците и пречките пред стомашно-чревното здраве на българското население, като същевременно подчертава, че има възможност за подобряване чрез по-информиран начин на живот.

 

За Данон

Данон е водеща глобална компания за храни и напитки, работеща в три здравословни, бързо развиващи се и модерни категории: Основни млечни и растителни продукти, Води и Специализирано хранене. С дългогодишна мисия за осигуряване на здраве чрез храна за възможно най-много хора, Данон има за цел да вдъхнови по-здравословни и устойчиви практики за хранене, като същевременно се ангажира да постигне измеримо хранително, социално, обществено и екологично въздействие. Данон определи своята Renew стратегия за възстановяване на растежа, конкурентоспособността и създаването на стойност в дългосрочен план. С над 96 000 служители и продукти, продавани на над 120 пазара, Данон генерира €27,6 милиарда продажби през 2023 г. Портфолиото на Данон включва водещи международни марки (Actimel, Activia, Alpro, Aptamil, Danette, Danio, Danonino, Evian, Nutricia, Nutrilon, Volvic и други), както и силни местни и регионални марки (включително Aqua, Blédina, Bonafont, Cow & Gate, Mizone, Oikos и Silk). Компанията е регистрирана на Euronext Paris и OTCQX чрез ADR, част от водещите индекси за устойчивост, включително тези, управлявани от Moody's и Sustainalytics, както и Ethibel Sustainability Index, MSCI ESG Indexes, FTSE4Good Index Series, Bloomberg Gender Equality Index и Access to Nutrition Index. Амбицията на Данон е да бъде сертифицирана от B CorpTM на глобално ниво през 2025 г.

 

За Данон в България

Данон в България е представена от „Данон Сердика" АД, която е иновативният лидер на българския пазар в категорията свежи млечни продукти и продукти на растителна основа (бадемови, соеви, оризови, овесени и др.) чрез марките си Активиа, Актимел, Yopro, Данонино, Алпро, На баба, Фантазия, Данет. Мисията на DANONE като компания е да осигури здраве чрез своите продукти на възможно най-голям брой хора в целия свят, следвайки визията си за „Една Планета. Едно Здраве." (One Planet. One Health).

 

 

ВАШИЯТ FACEBOOK КОМЕНТАР
ВАШИЯТ КОМЕНТАР
Вашето име:
Коментар:
Публикувай

БЪЛГАРИЯ СВЯТ РУСИЯ ПОЛИТИКА ИКОНОМИКА КУЛТУРА ТЕХНОЛОГИИ СПОРТ ЛЮБОПИТНО КРОСС-ФОТО АНАЛИЗИ ИНТЕРВЮТА КОМЕНТАРИ ВАЛУТИ ХОРОСКОПИ ВРЕМЕТО НОВИНИ ОТ ДНЕС НОВИНИ ОТ ВЧЕРА ЦЪРКОВЕН КАЛЕНДАР ИСТОРИЯ НАУКА ШОУБИЗНЕС АВТОМОБИЛИ ЗДРАВЕ ТУРИЗЪМ РОЖДЕНИЦИТЕ ДНЕС ПРЕГЛЕД НА ПЕЧАТА ПРЕДСТОЯЩИ СЪБИТИЯ ТЕМИ И ГОСТИ В ЕФИРА ПРАВОСЛАВИЕ


Copyright © 2002 - 2025 CROSS Agency Ltd. Всички права запазени.
При използване на информация от Агенция "КРОСС" позоваването е задължително.
Агенция Кросс не носи отговорност за съдържанието на външни уебстраници.