• 23 Ноем 2024 |
  •  USD / BGN 1.8784
  •  GBP / BGN 2.3506
  •  CHF / BGN 2.1094
  • Радиация: София 0.11 (µSv/h)
  • Времето:  София 0°C

28 400 са обажданията на Националната телефонна линия за деца 116 111 за 2022 г.

28 400 са обажданията на Националната телефонна линия за деца 116 111  за 2022 г.

/КРОСС/ За 2022 г. обажданията на Националната телефонна линия за деца 116 111 на Държавната агенция за закрила на детето са 28 400. 1052 са подадените сигнали за дете в риск, което е  с 3,34% повече в сравнение с 2021 г. Най-много от тях са за физически и психически тормоз над дете. На второ място са подадените сигнали за неглижиране.

Проведените консултации са 7700, като повече от половината са с деца. Запазва се тенденцията за търсене и получаване на съвети и подкрепа по отношение на общуването, както с техни връстници, така и с възрастните, които се грижат за тях. Децата на възраст между 14 и 17 години най-често търсят консултантите на линията. За изминалата година се наблюдава и спад с 35% на мълчаливите обаждания.

„Изключително важно е всички да разберем, че децата имат потребност да споделят и да бъдат изслушани. Задължение на всички нас е да възпитаме децата в истински добродетели, така че да растат отговорни и успяващи хора. Данните за 2022 г. сочат, че отново най-много деца са търсили съвет на НТЛД 116 111 за това как да общуват с връстниците, като често споделят за лошо отношение между тях. Длъжни сме да им дадем добрия пример и да ги научим, че да говориш и да търсиш решение на всеки проблем без агресия, е правилния начин. Затова е необходимо децата да знаят телефонен номер 116 111, за да може по всяко време да получат подкрепа и професионален съвет. Всеки, който има въпрос относно отглеждането, възпитанието и общуването с деца, винаги може да се обади на Линията", каза д-р Теодора Иванова, председател на ДАЗД.

През 2022 г. обажданията от майки на деца са се увеличили с 27, 61 %, докато 5,2% по-малко бащи са търсили консултантите на Линията. Положителна е тенденцията за драстично увеличение на обажданията от други институции, като нарастването е с 54% от странна медицински персонал, 62% от учебните заведения, а от структурите на МВР с над 84%.

През 2022 г. на Националната телефонна линия за деца 116 111 на Държавната агенция за закрила на детето са постъпили 25 обаждания, свързани със суицидни мисли на деца като 4 от тях са през месец декември.

Дете споделя с консултантите, че често изпитва тревожни мисли, изпада в депресия и има желание за самонараняване. По думите му има грижовни родители, които правят всичко възможно то да се чувства добре. В хода на разговора става ясно, че въпреки подкрепящата и спокойна семейна среда, детето е тормозено от свои връстници. Не може да се справи с общуването с тях и е обект на обиди и подигравки. Признава, че в един от пристъпите си на суицидни мисли, в дома си е погълнало лекарства, които в този случай не са били опасни и не се е стигнало до риск за живота му. Споделя още, че е търсило информация в мрежата за медикаменти, с които е възможно да се стигне до фатален край. В резултат на намесата на консултантите детето казва, че се чувства по-спокойно и уверено. Насърчено е и занапред да споделя всичко с родителите си и да търси необходимата психологическа подкрепа.

На Националната телефонна линия за деца 116 111 на ДАЗД постъпва обаждане от дежурен оператор на "Национална система 112", който предава сигнал за дете в риск. Касае се за момиче съзнателно приело опасни за него лекарства, защото се чувства нещастно след раздяла с приятеля си. Роднините му са забелязали притеснителни симптоми и са повикали линейка. Оказана е веднага медицинска помощ, а детето и близките му са насочени за работа със специалисти.

От 2009 г. Държавната агенция за закрила на детето управлява Националната телефонна линия за деца 116 111, която е с хармонизиран европейски телефонен номер. Чрез линията децата и възрастните, които са загрижени за тях, могат да бъдат изслушани, консултирани и подкрепени от доказани професионалисти анонимно, безплатно, 24 часа, 7 дни в седмицата.

В края на 2022 г. Държавната агенция за закрила на детето започна редица срещи с ученици в различни градове на страната, за да се запознаят с полезността и функциите на Националната телефонна линия за деца 116 111 на ДАЗД. През настоящата година предстоят още такива събития. За популяризирането на НТЛД 116 111 ДАЗД е подкрепена от държавни институции и от Националното сдружение на общините в Република България.

 

 

ВАШИЯТ FACEBOOK КОМЕНТАР
ВАШИЯТ КОМЕНТАР
Вашето име:
Коментар:
Публикувай
  • ПОСЛЕДНИ НОВИНИ
    БЪЛГАРИЯ
    ИКОНОМИКА
    ПОЛИТИКА
  • ОПЦИИ
    Запази Принтирай
    СПОДЕЛИ
    Twitter Facebook Svejo
    Вземи кратка връзка към тази страница

    копирайте маркирания текст

  • реклама

БЪЛГАРИЯ СВЯТ РУСИЯ ПОЛИТИКА ИКОНОМИКА КУЛТУРА ТЕХНОЛОГИИ СПОРТ ЛЮБОПИТНО КРОСС-ФОТО АНАЛИЗИ ИНТЕРВЮТА КОМЕНТАРИ ВАЛУТИ ХОРОСКОПИ ВРЕМЕТО НОВИНИ ОТ ДНЕС НОВИНИ ОТ ВЧЕРА ЦЪРКОВЕН КАЛЕНДАР ИСТОРИЯ НАУКА ШОУБИЗНЕС АВТОМОБИЛИ ЗДРАВЕ ТУРИЗЪМ РОЖДЕНИЦИТЕ ДНЕС ПРЕГЛЕД НА ПЕЧАТА ПРЕДСТОЯЩИ СЪБИТИЯ ТЕМИ И ГОСТИ В ЕФИРА ПРАВОСЛАВИЕ


Copyright © 2002 - 2024 CROSS Agency Ltd. Всички права запазени.
При използване на информация от Агенция "КРОСС" позоваването е задължително.
Агенция Кросс не носи отговорност за съдържанието на външни уебстраници.