- 15 Яну 2025 |
- USD / BGN 1.9091
- GBP / BGN 2.3204
- CHF / BGN 2.0818
- Радиация: София 0.11 (µSv/h)
- Времето: София 0°C
Над 28 000 са обажданията на Националната телефонна линия за деца 116 111 на Държавната агенция за закрила на детето за 2024 г.
14 Януари 2025 | 15:58
/КРОСС/ За изминалата 2024 г. обажданията на Националната телефонна линия за деца 116 111 на Държавната агенция за закрила на детето са 28 307. Близо 12 000 са проведените консултации, като от тях тези с деца са 6248. Данните показват, че консултантите са търсени по-често от момчета. Подадените сигнали за дете в риск са 2453.
Трудности и липса на увереност в общуването с възрастните и с връстниците им, както и в намирането на приятели, лични емоции и проблеми, чувство за самота и неразбиране са най-честите причини за обажданията на децата.
Една от основните теми на разговорите с възрастни са родителските конфликти. Как да намерят общ език с децата си, също е сред обичайните въпроси към консултантите на НТЛД 116 111.
Националната телефонна линия за деца 116 111 на Държавната агенция за закрила на детето работи денонощно, седем дни в седмицата, напълно безплатно и анонимно. На линията всяко дете и възрастен, загрижен за дете, ще бъдат изслушани и при необходимост консултирани. НТЛД 116 111 е един от най-бързите начини за подаване на сигнал за дете в риск.
От 1 януари тази година чат приложението към Националната телефонна линия за деца работи всеки ден от 13:00 до 18:00 часа. Разговорът онлайн е достъпен през официалната интернет страница на НТЛД 116 111 (www.116111.bg). Чатът е още една възможност по удобен и близък за децата начин да бъдат изслушани, да потърсят съвет и да получат необходимата подкрепа.