-
16 Май 2025 |
USD / BGN 1.7486
GBP / BGN 2.3217
CHF / BGN 2.0858
- Радиация: София 0.11 (µSv/h)
- Времето:
София 0°C
Министърът на туризма: България предлага изключително много възможности за туризъм като четирисезонна дестинация

17 Февруари 2024 | 16:40

/КРОСС/ Амбицията ми е да спрем да мислим за България като дестинация в рамките на сезонността. България предлага изключително много възможности за туризъм като четирисезонна дестинация. Това е амбицията и стратегията ни да я наложим целогодишно и моята лична амбиция - да не се работи от сезон на сезон, а системно и постоянно, така че всеки един сезон да е силен. Това каза в предаването „Стълбището" на Дарик радио министърът на туризма Зарица Динкова.
Министерството отчита ръст в туризма от 5% през месец декември и 3,5% през януари. „Имаме ръст, независимо сложната ситуация с Израел. Установихме, че кризата ще се отрази на сезона ни, започнахме интензивно да подпомагаме зимните ни курорти, за да рекламираме в съседните ни държави", обясни министърът.
Наблюдава се ръст от 30% в посещенията на туристи от Турция. Добри са данните и за Северна Македония, както и за Великобритания. „В Гърция има проблем с COVID и това малко потиска потока от там. В съседна Румъния, откъдето туристите ни са основно семейства с деца, кризата с морбили се отразява", обясни Динкова.
Туристическият поток от Италия и Испания е с близо 50% по-висок в сравнение с миналата година, отбеляза тя. Като вероятните причини тя посочи отлива на посещения от руския и украински пазар. Италианските и испански посетители у нас са фокусирани предимно върху градски уикенд туризъм. Интересува ги културната ни и кулинарна оферта, обясни Динкова.
Туризмът определено е свързан със сигурността и мира, коментира Зарица Динкова и допълни, че повечето хора търсят спокойствие, комфорт в почивката си, за да се заредят за предстоящата напрегната работна година. „Войната в Украйна продължи повече, отколкото експертите прогнозираха, и това поставя страната ни, заедно с Румъния, в неравностойна позиция от гледна точка на конкурентност", посочи министърът на туризма.
Тя заяви, че миналата седмица в Брюксел е разговаряла с еврокомисаря по вътрешния пазар Тиери Бретон, с когото са обсъдени евентуални компенсиращи мерки. „Вече мина разговорът на техническо ниво и той пое ангажимент да ни съдейства. Така че търсим варианти да помогнем на сектора", каза още Динкова.
България трябва да работи в посока на реклама на СПА услугите, винен туризъм и нови изживявания като планинско ориентиране, оцеляване в трудни условия. Културно-историческият туризъм също трябва да се развива, предвид богатото наследство, което има, подчерта Динкова. „Това е нещо, което с министъра на културата планираме да видим как бихме могли да оптимизираме, да направим по-достъпно - и посещаемостта, и като визуализация", допълни тя.
„Добрият продукт се маркетира лесно, а българският продукт става все по-добър. Въпросът е да сме модерни и ние в средствата за маркетинг и реклама. Именно и затова направихме тази реформа, която е пилотно издание в черноморските общини за начина по който се разходват средствата за маркетинг и реклама. Тази година амбицията ни е да я насочим навътре в страната и други видове туризъм да се възползват от нея", каза Зарица Динкова.
Тя допълни, че вижда един голям оптимизъм от бизнеса и много добра обратна връзка от околните ни държави.
БНТ, „Денят започва с Георги Любенов"
-
ПОСЛЕДНИ НОВИНИ
15 Май 2025 | 16:56
Отборът на IX ОУ "Панайот Волов" Шумен спечели областното състезание на Младежките противопожарни отряди „Млад огнеборец“ в Шумен15 Май 2025 | 16:01
Фрезована е асфалтовата настилка в участъците в ремонт на АМ „Тракия“ в областите София, Пловдив и СливенПОЛИТИКА