• 27 Ноем 2024 |
  •  USD / BGN 1.8588
  •  GBP / BGN 2.3429
  •  CHF / BGN 2.0999
  • Радиация: София 0.11 (µSv/h)
  • Времето:  София 0°C

Коста Стоянов: Благодарение на упоритата работа на „Възраждане“ успяхме да постигнем голяма победа за децата с дислексия

Коста Стоянов: Благодарение на упоритата работа на „Възраждане“ успяхме да постигнем голяма победа за децата с дислексия

/КРОСС/ Благодарение на упоритата работа на „Възраждане" успяхме да постигнем голяма победа за децата с дислексия. Това заяви народният представител от „Възраждане" инж. Коста Стоянов, по време на пресконференция във Варна.

На пресконференцията присъстваха още общинският съветник от групата на „Възраждане" в Общински съвет Варна - Юлиян Губатов, Полина Ставрева - Костадинова, която е доктор по специална педагогика, както и Александра Чолакова - специален педагог и родител на дете с дислексия.

Инж. Стоянов припомни, че по предложение на "Възраждане" и след двугодишен натиск на 31.07.2024 г. Министерски съвет прие изменения на Наредбата за приобщаващо образование.

„С тях се вменява задължение на държавата да осигурява технически средства и софтуер за подпомагане на обучението на деца с физически увреждания и със специфични нарушения на способността за учене като дислексия, дисграфия и дискалкулия.", отбеляза народният представител.

Необходимите средства за закупуване на технологиите ще се осигуряват по Националната програма на МОН „Информационни и комуникационни технологии".

Идеята бе представена пред структурата на "Възраждане" във Варна в средата на ноември 2022 г. от Александра Чолакова - родител на дете с дислексия и арт-терапевт.

Изключително положителният обществен отзив обедини силите на общинските съветници, на народните представители и на експерти от "Възраждане".

„Очертаха се две линии за действие:

едната на местно ниво - чрез Общински съвет - Варна към кмета и дирекция „Образование и младежки дейности", а другата на национално - чрез разработване и внасяне на законопроект от народните представители на "Възраждане", който да включи подпомагащи технологии за ученици с дислексия, дисграфия, дискалкулия и смесени разстройства на способността за учене.

Днес можем да кажем, че нашият труд постигна качествена промяна за доброто на българските дете. С промените Наредбата за приобщаващо образование вече ще дава възможност директорите да допуснат подпомагащи технологии в час за учениците със специални потребности. Освен това, МОН преценява да отдели средства в специална програма за закупуване на техника и софтуер.", каза още инж. Стоянов.

„Все още обаче е необходимо да се предприемат изменения и допълнения в Закона за предучилищното и училищно образование, за да се гарантира, че учениците със специални потребности и тези със затруднения, но без специален статут „ученик със СОП", ще получат адекватен цялостен подход и качествено образование.", отбеляза Полина Ставрева - Костадинова.

На местно ниво борбата продължава - Сдружение на родители внесе цялостна програма за закупуване и управление на 50 броя технически средства подпомагащи четенето за ученици с дислексия с придружаваща поддръжка и обучения за заинтересованите страни.

В национален план от „Възраждане" възнамеряват да продължат действия в насока за допълнителни промени в Наредбата за приобщаващо образование.

ВАШИЯТ FACEBOOK КОМЕНТАР
ВАШИЯТ КОМЕНТАР
Вашето име:
Коментар:
Публикувай
  • ПОСЛЕДНИ НОВИНИ
    БЪЛГАРИЯ
    ИКОНОМИКА
    ПОЛИТИКА
  • ОПЦИИ
    Запази Принтирай
    СПОДЕЛИ
    Twitter Facebook Svejo
    Вземи кратка връзка към тази страница

    копирайте маркирания текст

  • реклама

БЪЛГАРИЯ СВЯТ РУСИЯ ПОЛИТИКА ИКОНОМИКА КУЛТУРА ТЕХНОЛОГИИ СПОРТ ЛЮБОПИТНО КРОСС-ФОТО АНАЛИЗИ ИНТЕРВЮТА КОМЕНТАРИ ВАЛУТИ ХОРОСКОПИ ВРЕМЕТО НОВИНИ ОТ ДНЕС НОВИНИ ОТ ВЧЕРА ЦЪРКОВЕН КАЛЕНДАР ИСТОРИЯ НАУКА ШОУБИЗНЕС АВТОМОБИЛИ ЗДРАВЕ ТУРИЗЪМ РОЖДЕНИЦИТЕ ДНЕС ПРЕГЛЕД НА ПЕЧАТА ПРЕДСТОЯЩИ СЪБИТИЯ ТЕМИ И ГОСТИ В ЕФИРА ПРАВОСЛАВИЕ


Copyright © 2002 - 2024 CROSS Agency Ltd. Всички права запазени.
При използване на информация от Агенция "КРОСС" позоваването е задължително.
Агенция Кросс не носи отговорност за съдържанието на външни уебстраници.