• 14 Май 2025 |
  •  USD / BGN 1.7601
  •  GBP / BGN 2.3267
  •  CHF / BGN 2.0900
  • Радиация: София 0.11 (µSv/h)
  • Времето:  София 0°C

Гроздан Караджов: Държавата дължи над 130 милиона на фирмите с инхаус договори

Гроздан Караджов: Държавата дължи над 130 милиона на фирмите с инхаус договори

/КРОСС/ Средствата за магистрала „Хемус“ за тази година бяха умишлено оставени като нулеви, защото се очаква разрешение на заплетения казус с инхаус договорите. Веднага след като този казус бъде разрешен, средства ще бъдат възстановени. Това каза министърът на регионалното развитие Гроздан Караджов в предаването „Тази неделя“ по бТВ.

По думите му държавата дължи над 130 милиона на фирмите, които работят по инхаус договори. Това са участници не само в строителството на АМ „Хемус“, но и по скоростния път Мездра – Ботевград.

Работи се върху вариант, при който тези договори да се трансформират от инхаус в истински строителни договори, включително ако е необходимо и чрез акт на Народното събрание и специален закон, заяви министър Караджов. „За мен чистият вариант е да ги преоформим, да преоформим тези договори – доброволно обаче, между „Автомагистрали“ ЕАД и частните фирми, да бъдат преоформени като строително-монтажни договори, където самите изпълнители си носят гаранциите за построеното. Иначе в момента държавата си плаща. Държавната фирма „Автомагистрали“ проформа се води изпълнител на строителството, т.е. пак държавата носи всички гаранции за пътя. Един да работи и строи, а друг да носи гаранциите, и то това да сме пак ние, данъкоплатците. Не ми се струва изгодно и целесъобразно“, коментира той.

По думите му заради инхаус договорите има риск държавата да загуби авансово раздадените почти 1,3 милиарда лева за строителството на магистралата. „Имаме пет-шест участъка, в които изобщо не е започнало строителството, но аванси са раздадени – близо 1,3 милиарда. Имам много тежко подозрение, че тези рискове ще включват на първо място, че няма да се върнат разплатените авансово средства в размер на 35%. Другият риск е, че по тези договори – така е записано от предишните управляващи, се носи и 15% неустойка, ако ние ги прекратим без да имаме сериозно основание. И точно това трябва да ни кажат юристите – прекратявайки ги, на какви шансове можем да се надяваме в съда“, обясни министър Караджов.

Той посочи още, че обжалването на процедурите за ремонт на пътищата в някои случаи е използвано като инструмент за саботаж. „Една фирма примерно обжалва 10 различни основни ремонта на различни краища в страната. Една фирма, абсолютно неизвестна, с едно такова странно име – Be Great, не знам какво се крие зад това послание в името, но тя обжалва всички обособени позиции за основни ремонти. Ако тя има интерес примерно в Бургас или има интерес в Монтана, да обжалва една ми се струва логично, но да обжалва всички обявени ми прилича – не казвам, че е саботаж, но ми прилича на това, че някой целенасочено иска да не се правят ремонтите, да не се обновяват българските пътища“, коментира още регионалният министър.

ВАШИЯТ FACEBOOK КОМЕНТАР
ВАШИЯТ КОМЕНТАР
Вашето име:
Коментар:
Публикувай

БЪЛГАРИЯ СВЯТ РУСИЯ ПОЛИТИКА ИКОНОМИКА КУЛТУРА ТЕХНОЛОГИИ СПОРТ ЛЮБОПИТНО КРОСС-ФОТО АНАЛИЗИ ИНТЕРВЮТА КОМЕНТАРИ ВАЛУТИ ХОРОСКОПИ ВРЕМЕТО НОВИНИ ОТ ДНЕС НОВИНИ ОТ ВЧЕРА ЦЪРКОВЕН КАЛЕНДАР ИСТОРИЯ НАУКА ШОУБИЗНЕС АВТОМОБИЛИ ЗДРАВЕ ТУРИЗЪМ РОЖДЕНИЦИТЕ ДНЕС ПРЕГЛЕД НА ПЕЧАТА ПРЕДСТОЯЩИ СЪБИТИЯ ТЕМИ И ГОСТИ В ЕФИРА ПРАВОСЛАВИЕ


Copyright © 2002 - 2025 CROSS Agency Ltd. Всички права запазени.
При използване на информация от Агенция "КРОСС" позоваването е задължително.
Агенция Кросс не носи отговорност за съдържанието на външни уебстраници.