• 28 Окт 2024 |
  •  USD / BGN 1.8068
  •  GBP / BGN 2.3463
  •  CHF / BGN 2.0847
  • Радиация: София 0.11 (µSv/h)
  • Времето:  София 0°C

Безопасно ли е преминаването при Детелината на столичния бул. „България“ в София

Безопасно ли е преминаването при Детелината на столичния бул. „България“ в София

/КРОСС/ Обрат в сагата с движението по ключово трасе, свързано с трафика на София. След пет месеца ремонт на пътен възел "Бояна" - движението по моста е възстановено.

Това стана въпреки първоначалната забрана на Агенцията за пътна инфраструктура. Безопасно ли е да минаваме по моста и за какво спорят Столичната община и Пътната агенция?

Отворен е пътният възел, който се качва от бул. "България" до Околовръстното. В посока "Бояна" обаче мостът все още е затворен. Водачите трябва да шофират с повишено внимание, защото едното платно под моста е затворено, тъй като ремонтните дейности продължават.

Когато посетихме за пръв път обекта преди пет месеца, състоянието беше същото. За това време аз очаквах да бъдат предприети мерки за възстановяване на носещата способност на целия стълб. Изпълнени са две опорни конструкции, каза пред BTV експертът по строителни конструкции инж. Георги Кордов.

От АПИ обясняват, че притеснителното в участъка е фундамент, който стърчи встрани, създавайки опасност от пътнотранспортно произшествие.

Според нас има опасност от възникване на произшествие и е неопбходимо да бъде подобрено временната организация на платното. Нас ни притеснява фундаментът, който излиза встрани. Това ни притеснява за момента, допълни инж. Стоян Николов от АПИ.

По думите на зам.-кметът на София, направление "Обществено строителство", Никола Лютов всичко е изпълнено по конец.

Конструкцията е подкрепена с хидравлични крикове, така както е описана в доклада на конструкторите от УАСГ. Временната организация на движението също е извършена, така както е входирана при колегите от АПИ, обясни Лютов.

Той уточни, че Столична община не е собственик на съоръжението, но след отказа на АПИ да изпълнят аварийни действия по укрепването на трасето, от общината са изпълнили укрепването със система от крикове.

Ние не сме собственици на съоръжението и доклада, който всъщност поръчахме от УАСГ, показа, че в споразумението за подръжка не влиза подобна подръжка. Това би бил основен ремонт, за който се изисква разрешение за строеж, а то може да се издаде само на собственика на съоръжението, което е АПИ, добави Никола Лютов.

От Пътната агенция обаче твърдят, че съоръжението не е и тяхно.

Това съоръжение категорично не е наше. Не трябва ние да го оправяме. Републиканската пътна мрежа, която е наша собственост, има за цел да осигурява транзитното преминаване на движението. Според нас това съоръжение си е собственост на Столична община. Многократно предлагахме да подпишем споразумение със Столична община, съвместно да ремонтираме съоръжението заради този дебат за собствеността. Получаваше се само едно размотаване, което доведе до четири месеца затваряне на движението, уточни инж. Стоянов.

 

ВАШИЯТ FACEBOOK КОМЕНТАР
ВАШИЯТ КОМЕНТАР
Вашето име:
Коментар:
Публикувай
  • ПОСЛЕДНИ НОВИНИ
    БЪЛГАРИЯ
    ИКОНОМИКА
    ПОЛИТИКА
  • ОПЦИИ
    Запази Принтирай
    СПОДЕЛИ
    Twitter Facebook Svejo
    Вземи кратка връзка към тази страница

    копирайте маркирания текст

  • реклама

БЪЛГАРИЯ СВЯТ РУСИЯ ПОЛИТИКА ИКОНОМИКА КУЛТУРА ТЕХНОЛОГИИ СПОРТ ЛЮБОПИТНО КРОСС-ФОТО АНАЛИЗИ ИНТЕРВЮТА КОМЕНТАРИ ВАЛУТИ ХОРОСКОПИ ВРЕМЕТО НОВИНИ ОТ ДНЕС НОВИНИ ОТ ВЧЕРА ЦЪРКОВЕН КАЛЕНДАР ИСТОРИЯ НАУКА ШОУБИЗНЕС АВТОМОБИЛИ ЗДРАВЕ ТУРИЗЪМ РОЖДЕНИЦИТЕ ДНЕС ПРЕГЛЕД НА ПЕЧАТА ПРЕДСТОЯЩИ СЪБИТИЯ ТЕМИ И ГОСТИ В ЕФИРА ПРАВОСЛАВИЕ


Copyright © 2002 - 2024 CROSS Agency Ltd. Всички права запазени.
При използване на информация от Агенция "КРОСС" позоваването е задължително.
Агенция Кросс не носи отговорност за съдържанието на външни уебстраници.