• 10 Май 2025 |
  •  USD / BGN 1.7382
  •  GBP / BGN 2.3072
  •  CHF / BGN 2.0911
  • Радиация: София 0.11 (µSv/h)
  • Времето:  София 0°C

Как DXOMARK успяват да научат какво харесват потребителите?

Как DXOMARK успяват да научат какво харесват потребителите?
Лесният начин да определим кой смартфон е по-добър

/КРОСС/ Френската независима лаборатория DXOMARK, която се занимава с тестване на смартфони, фотоапарати, обективи, лаптопи и дори професионални продукти се радва на широка популярност в технологичните среди през последните години, и то с причина. Тестовете им са изчерпателни, последователни и максимално обективни. Когато се колебаем кой телефон снима по-добре измежду два модела, това е първото място, към което се насочваме за отговор.

Но задавали ли сте си някога въпроса как точно го правят? Какви са етапите, през които преминава всяко устройство, за да може в крайна сметка да получим едно число, което обобщава стотици сложни тестове в себе си? Днес няма да навлизаме в детайли относно цялостната им работа, а вместо това ще се съсредоточим върху едно от всичките им направления, а именно DXOMARK Insights. 

 

Какво е DXOMARK Insights? 

Започваме с кратко представяне за улеснение на читателите, които за първи път се запознават с дейността на компанията. DXOMARK се отличава с уникален подход, базиран на иновативни лаборатории и разработка на методологии, които съчетават научна прецизност с дълбоко разбиране на потребителското поведение.

Благодарение на тази експертиза, независимата лаборатория успява да оцени обективно и задълбочено множество аспекти, свързани с камерите, дисплеите и батериите на различни устройства. Анализите ѝ се основават не само на глобалните тенденции, но вземат предвид и локалните специфики, за да отразят реалните нужди и предпочитания на потребителите в различни региони по света.

DXOMARK Insights са качествени изследвания, провеждани в цял свят, които имат за цел да установят какво наистина е важно за потребителите - какво харесват, какво ги затруднява и какви проблеми срещат при използването на смартфони и друга потребителска електроника. Анализира се и как производителите се справят с тези предизвикателства в своите устройства.

Тъй като технологиите се развиват с бързи темпове, очакванията на хората също се променят. За DXOMARK е важно да следи тези промени, за да може да предлага точни и смислени оценки на продуктите - такива, които наистина помагат на потребителите да изберат най-доброто за себе си. Екипът непрекъснато подобрява своите методи на тестване и се стреми да бъде в крак с реалните нужди и желания на хората.

 

Сложността зад портретната фотография

Едно от проучванията Insights, проведени от DXOMARK, се фокусира именно върху портретната фотография - направление, което заема особено място в сърцето на всеки, който обича да снима. Но заснемането на качествен портрет със смартфон невинаги е лесно. За да разбере какво прави една портретна снимка наистина приятна и естествена в очите на потребителите от различни региони, DXOMARK разработва специална методология, която съчетава научните методи с дългогодишен практически опит. Задълбочените им изследвания се фокусират върху реални ситуации, в които хората най-често снимат - различна среда, светлина и условия.

Едно от най-големите предизвикателства при портретната фотография се оказва пресъздаването на естествени и точни тонове на кожата. Проучванията на лабораторията показват, че много потребители често са недоволни от начина, по който смартфоните възпроизвеждат тона на кожата. Ето защо експертите на DXOMARK се задълбочават в темата, за да разберат какви са причините за това и как производителите могат да подобрят начина, по който техните камери улавят разнообразието в човешката красота.

 

Методологията на DXOMARK е много добре онагледена в следното видео: 

https://www.youtube.com/watch?v=v5rxHC93UgY 

 

Методологията при качествените изследвания DXOMARK Insights включва заснемане на реални сцени с участието на разнообразна група хора - представители с различен тон на кожата, при различни условия на осветление и в най-често срещаните ситуации, в които хората обикновено правят снимки.

След като кадрите са заснети, същите участници се включват във втората част от изследването. Това е така нареченото „сляпо" сравнение: снимките се разглеждат при контролирани условия, без потребителите да знаят с какви устройства са заснети. Първоначално участниците гледат по две снимки от една и съща сцена, направени с различни телефони, и избират тази, която предпочитат. След това идва фазата на отхвърляне, в която участниците посочват кои снимки не им харесват и защо - чрез въпросници с конкретни визуални критерии.

След като съберат и анализират всички резултати, експертите на DXOMARK изготвят детайлни доклади с ясни данни по групи. Тази информация е изключително ценна, тъй като не само помага на производителите по-добре да съобразят продуктите си с очакванията на потребителите относно портретната фотография със смартфон, но и позволява на DXOMARK да усъвършенства своята методология за оценка на камерите, осигурявайки още по-голяма полезност и релевантност за крайния потребител.

 

Партньорството с Yettel

Още през миналата година Yettel обяви стратегическо партньорство с DXOMARK и като част от него, оценките и резултатите от тестовете на френската лаборатория бяха интегрирани в онлайн магазина на оператора. На Yettel.bg се показват резултатите от тестовете на DXOMARK в три основни категории: камера, дисплей и батерия.

Целта е да се помогне на потребителите да вземат по-информирано решение, като същевременно се подчертават силните страни на всеки продукт в конкретните области (напр. качество на снимките или живот на батерията). Информацията е достъпна в раздел „Описание" за всеки смартфон, който се предлага от телекома и е бил тестван.

Когато оценява работата на камерата, DXOMARK изследва всички аспекти - от качеството на снимките и видеото до специфични функции като боке ефект и приближаване. Всяко устройство се подлага на едни и същи тестове, заснемайки 3000 кадъра и записвайки три часа видео, за да се направи цялостен анализ. По същия начин протоколът за оценка на дисплеи на DXOMARK анализира общата четимост на текста, точността на цветовете, качеството на възпроизвежданото видео и реакцията при докосване, предоставяйки цялостен поглед върху работата на екрана. Протоколът за батерията оценява издръжливостта, скоростта на зареждане и енергийната ефективност, което осигурява информация не само за нейния капацитет, но и работоспособност.

До края на април 2025 г. и само в онлайн магазина си Yettel предлага и специални оферти за телефони с високи оценки от DXOMARK в трите категории - камера, дисплей и батерия, като отстъпките важат само при покупки в брой в комбинация с план Total/Total Unlimited.

 

 

ВАШИЯТ FACEBOOK КОМЕНТАР
ВАШИЯТ КОМЕНТАР
Вашето име:
Коментар:
Публикувай

БЪЛГАРИЯ СВЯТ РУСИЯ ПОЛИТИКА ИКОНОМИКА КУЛТУРА ТЕХНОЛОГИИ СПОРТ ЛЮБОПИТНО КРОСС-ФОТО АНАЛИЗИ ИНТЕРВЮТА КОМЕНТАРИ ВАЛУТИ ХОРОСКОПИ ВРЕМЕТО НОВИНИ ОТ ДНЕС НОВИНИ ОТ ВЧЕРА ЦЪРКОВЕН КАЛЕНДАР ИСТОРИЯ НАУКА ШОУБИЗНЕС АВТОМОБИЛИ ЗДРАВЕ ТУРИЗЪМ РОЖДЕНИЦИТЕ ДНЕС ПРЕГЛЕД НА ПЕЧАТА ПРЕДСТОЯЩИ СЪБИТИЯ ТЕМИ И ГОСТИ В ЕФИРА ПРАВОСЛАВИЕ


Copyright © 2002 - 2025 CROSS Agency Ltd. Всички права запазени.
При използване на информация от Агенция "КРОСС" позоваването е задължително.
Агенция Кросс не носи отговорност за съдържанието на външни уебстраници.