- 23 Ноем 2024 |
- USD / BGN 1.8784
- GBP / BGN 2.3506
- CHF / BGN 2.1094
- Радиация: София 0.11 (µSv/h)
- Времето: София 0°C
Honda разработи "ръчка" за електромобили
14 Октомври 2024 | 20:02
/КРОСС/ Honda разработи ръчна трансмисия с педал на съединителя за предстоящите си електрически превозни средства, за да симулира усещането за превключване на предавките. Информацията беше разкрита от инженер на Honda миналата седмица по време на събитие за тест драйв на прототип за предстоящата серия 0 на Honda от електромобили, въпреки че инженерът не каза дали има някакви планове за пускане на функцията в производство.
Тъй като електрическите двигатели доставят пълния си въртящ момент от нулеви обороти в минута, електромобилите не изискват трансмисии с няколко предавки като техните събратя, задвижвани с гориво. Ето защо повечето електромобили са оборудвани с едностепенни автоматични трансмисии, а в някои случаи, когато се изисква ефективност при висока скорост, се използва двустепенна трансмисия.
Въпреки това, ръчна скоростна кутия като тази, която Honda разработи, ще направи шофирането на EV много по-забавно, което означава, че може да достави допълнителен емоционален елемент, точно както в конвенционален автомобил. Ето защо Toyota разработи и ръчна трансмисия за електромобили и дори планира да я пусне в производство.
Hyundai вече представи софтуер, който симулира превключване на предавките в своя Ioniq 5 N, въпреки че автомобилният производител не е стигнал докрай и не е разработил педал на съединителя, който да управлява системата. В Ioniq 5 N софтуерът симулира превключванията на 8-степенна автоматична скоростна кутия с двоен съединител.
Не всеки обаче е фен на подобни системи. Един от противниците е Porsche, чийто тест пилот Ларс Керн през август каза, че автомобилният производител е обмислял използването на такава технология в спортни електромобили, но е решил да не я интегрира, тъй като противоречи на опитите за шофиране възможно най-бързо. За да се симулира усещането при превключване на предавките, прекъсванията в потока на мощността се използват, за да осигурят характерното сътресение, което получавате при превключване на предавка.