• 18 Ноем 2024 |
  •  USD / BGN 1.8481
  •  GBP / BGN 2.3436
  •  CHF / BGN 2.0831
  • Радиация: София 0.11 (µSv/h)
  • Времето:  София 0°C

ЕС отлага стандарта за емисии Eвро 7 за 2030

ЕС отлага стандарта за емисии Eвро 7 за 2030

/КРОСС/ Новият стандарт за вредните емисии в ЕС - Евро 7, ще влезе в сила през 2030 г., а не както беше планирано - през 2026 г. Това ще даде още известно време на автомобилните производители да произвеждат сегашните си превозни средства с ДВГ, без да се налага да правят огромни инвестиции, които ще повишат цената им.

Самите производители от известно време се оплакваха, че са напълно игнорирани от Транспортната комисия на ЕС при преговорите за въвеждане нови стандарти за вредни емисии. Те са категорични, че инвестициите, които трябва да направят за адаптиране на двигателите с вътрешно горене към новите, по-взискателни стандарти за хомологация и насилственото налагане на електрически автомобили с активното участието на Китай, могат да бъдат разрушителни за автомобилната индустрия.

В крайна сметка Комисията се убеди, че нейните рестриктивни политика се отразяват основно на гражданите в ЕС, а целите за вредни емисии не са толкова лесно постижими, колкото изглежда. И ако в края на 2023 г. беше решено новият стандарт Евро 7 да влезе в сила през 2026 г., сега Европейският парламент, който има последната дума, направи огромна стъпка, като отложи влизането в сила на новите регулации за 2030 г.

Решението е от ключово значение за големите производители, тъй като те ще могат да пускат на пазара леки превозни средства с Евро 6 до 1 юли 2030 г., а камиони и автобуси до 1 юли 2031 г. То спасява основно автомобилите от ниските сегменти, които щяха да изчезнат, тъй като преработката на техните двигатели, за да отговарят на Евро 7, изисква огромни инвестиции, а това ще доведе до увеличение на цената им.

Пример за това е Volkswagen Polo, който, по думите на шефа на германската компания Томас Шефер, е сред заплашените от изчезване автомобили в ЕС. Преди време Шефер обяви, че за Volkswagen е по-изгодно Polo да изчезне от пазара, отколкото цената му да бъде увеличена с 5000 евро, което ще го направи практически непродаваем. Подобно е положението с още два модела на VW Group - Skoda Fabia и Seat Ibiza.

Отлагането на приемането на Евро 7 може да доведе и до други промени в плановете за пълна електрификация. Интересно изявление по темата направи и шефът на една от най-големите компании в света за производство на резервни части и оборудване Bosch. Стефан Хартунг посочи, че в момента в света се произвеждат около 90 млн. нови автомобила годишно и въпреки, че продажбите на електромобили се увеличават, това ще бъде на вълни.

„Ако незабавно преобразуваме всички автомобили с изгорели газове в електрически, само за Европа ще ни трябват около 16 години, а по света - между 30 и 35 години", предупреди Хартунг.

 

 

ВАШИЯТ FACEBOOK КОМЕНТАР
ВАШИЯТ КОМЕНТАР
Вашето име:
Коментар:
Публикувай
  • ПОСЛЕДНИ НОВИНИ
    БЪЛГАРИЯ
    ИКОНОМИКА
    ПОЛИТИКА
  • ОПЦИИ
    Запази Принтирай
    СПОДЕЛИ
    Twitter Facebook Svejo
    Вземи кратка връзка към тази страница

    копирайте маркирания текст

  • реклама

БЪЛГАРИЯ СВЯТ РУСИЯ ПОЛИТИКА ИКОНОМИКА КУЛТУРА ТЕХНОЛОГИИ СПОРТ ЛЮБОПИТНО КРОСС-ФОТО АНАЛИЗИ ИНТЕРВЮТА КОМЕНТАРИ ВАЛУТИ ХОРОСКОПИ ВРЕМЕТО НОВИНИ ОТ ДНЕС НОВИНИ ОТ ВЧЕРА ЦЪРКОВЕН КАЛЕНДАР ИСТОРИЯ НАУКА ШОУБИЗНЕС АВТОМОБИЛИ ЗДРАВЕ ТУРИЗЪМ РОЖДЕНИЦИТЕ ДНЕС ПРЕГЛЕД НА ПЕЧАТА ПРЕДСТОЯЩИ СЪБИТИЯ ТЕМИ И ГОСТИ В ЕФИРА ПРАВОСЛАВИЕ


Copyright © 2002 - 2024 CROSS Agency Ltd. Всички права запазени.
При използване на информация от Агенция "КРОСС" позоваването е задължително.
Агенция Кросс не носи отговорност за съдържанието на външни уебстраници.