- 25 Ноем 2024 |
- USD / BGN 1.8636
- GBP / BGN 2.3433
- CHF / BGN 2.0976
- Радиация: София 0.11 (µSv/h)
- Времето: София 0°C
Производители на козметика, на био тор и на мебели са големите победители в конкурса „Най-добра българска фирма на годината“
25 Ноември 2024 | 11:55
ESG политиките и устойчивото развитие бяха фокус в дванадесетото издание на състезанието, инициатива на Fibank
/КРОСС/ За 12-а поредна година бизнес наградите „Най-добра българска фирма" бяха връчени на компаниите с най-успешни бизнес практики у нас. Фокусът на тазгодишния конкурс по инициатива на Първа инвестиционна банка (Fibank) е върху ESG политиките и принципите на устойчиво развитие, които са неразделна част от модерното корпоративно управление.
"Лавена" АД - водещ производител на парфюмерийно-козметични и фармацевтични продукти, спечели първо място в категорията „Средна и голяма фирма". Сред големите фирми бяха отличени също "Биосет" - една от най-разпознаваемите марки на българския пазар за подправки, чайове и продукти за домашното сладкарство, и производителя на велосипеди "Крос" ООД.
Победител в категория „Микро и малка фирма" е "Био шанс" ЕООД от Сливен - компанията се занимава с производство и търговия на изцяло органичен хуминов био тор, който допринася за балансираното хранене на растенията и подобрява екологичния статус на земята. В същата категория бяха наградени още "Топ Флот" ЕООД - производител на риболовни плувки, и "ДМТех" ЕООД - фирма, която разработва иновативни пожароизвестителни продукти.
Приза на публиката спечели пловдивската фирма "Мебелор" ООД, специализирана в производството на корпусни мебели с високо качество.
Наградата за женско предприемачество отиде при Валентина Милкова, земеделски производител с 40 дка насаждения био касис, която прави първото в България вино от касис с марката „Седем 7", и Мими Ненкова, съосновател и единствен дизайнер на дамските облекла и аксесоари с популярния онлайн бранд Alessa.
Тази година в надпреварата за най-добра българска фирма участваха рекорден брой компании - близо 350.
В журито на конкурса влизат утвърдени лидери на мнение като Никола Бакалов - Главен изпълнителен директор и Председател на Управителния съвет на Fibank, финансистът Емил Хърсев, социологът Кънчо Стойчев - Председател на съюз „Произведено в България", Венелина Гочева - собственик и управител на „Медийна група България".
Основните критерии за избор на победителите са устойчив растеж, силни пазарни позиции, иновативност и успешно налагане на бранда на национално и международно ниво. За да участват в конкурса, компаниите трябва да са с български капитал и да представляват родна марка.