Варна /КРОСС/Според най-новите изисквания на международната морска организация (IMO) всички кораби трябва да минат на горива с по-ниско съдържание на сяра до 2016 г.
В същия срок плавателните съдове трябва да бъдат снабдени със системи за преработка на баластните води. Новите изисквания ще доведат до преоборудване на всички кораби строени преди 2009 г., обясни Вичев.
НТС-Варна е партньор по голям международен проект, чиято цел е да се изработи база данни с възможностите на всички европейски кораборемонтни заводи да преоборудват плавателните съдове. В проекта, който е на стойност 2,7 млн. евро участват още 10 държави, а финансирането е осигурено по 7-ма рамкова програма на ЕС.
400 са корабостроителните и кораборемонтните заводи в Европа, в България са седем. 86% от световното производство на кораби държат Китай, Япония и Южна Корея.