Журналисти избраха първото „Коледно вино” в България
Секция: ИКОНОМИКА
17 Октомври 2011 14:34
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Журналисти избраха първото „Коледно вино” в България

Поморийската винарна „Черноморско Злато" съгласува с журналисти избора на коледно вино, което ще бъде в магазините преди празниците 

София /КРОСС/ На специално събитие в хотел Феста София журналисти дегустираха подбрана селекция вина, подходяща за студените зимни вечери. Представителите на медиите проявиха завидни сомелиерски способности и подбраха първото Коледно вино в България реколта 2009, с което „Черноморско злато" ще изненада всички свои почитатели за коледните празници.
По време на събитието се връчиха и наградите на победителите в журналистическия конкурс на „Черноморско злато" АД.
„Солени хълмове" е името, с което ще се нарече серия вина, произведени в микровинарната на винзавода. Предложението е дадено от журналиста Ясен Захариев от екипа на DiVino. Втората награда отиде при колегата от вестник "24 часа" Николай Москов, с предложението Анхиало Голд. Лиляна Мирчева от вестник "Класа" и Малина Дачева от www.expert.bg се нареждат на третото място с името Аглея. Освен предварително обявения награден фонд, на победителите бяха раздадени и ваучери за почивка във Феста хотели.
50 постъпили предложения бяха разгледани от жури в състав: Председател на журито е г-н Йордан Панайотов - изпълнителен директор на „Черноморско злато" АД. Членовете на журито са Жени Славова Новицки - изпълнителен директор на Феста хотели АД, Венелина Гочева - вицепрезидент на Издателския борд на Вестникарска група България, Яна Петкова - магистър със специалност „Маркетинг на виното" на Австрийската винена академия, Божидар Икономов - един от най-известните български плакатисти, Десислава Бошнакова - преподавател в ПР Департамента по масови комуникации на НБУ.
В рамките на празничната 20-та година на Феста Холдинг на 17 октомври 2011 г стартира онлайн играта на „Черноморско злато", в която някой от участниците ще спечели 20 кашона вино за празниците. Победителят ще стане известен на 20 декември 2011 г. Участниците трябва да изберат най-доброто съчетание от конкретно вино на „Черноморско злато" АД и меню, предложено от ресторант „Феста София". Повече подробности може да намерите на www.festa.bg/20years
Винарната „Черноморско злато" е част от винения бизнес на Феста холдинг. Производствената база в Поморие произвежда вина, ракии и винено бренди от 600 хектара лозя с висококачествени сортове грозде, управлявани от дружество „Южно вино". Компанията притежава и активно развива 49 търговски марки. Най-голямата гордост на „Черноморско злато" АД е избата за микровинификация, която се намира на територията на винарната.
По-голямата част от инвестициите в размер на 3.5 млн. евро в сферата на винопроизводството на Феста холдинг в периода 2007 - 2009 г. са вложени именно в нея. Благодарение на това в момента бутиковата изба разполага със супер модерни съоръжения за производство на нови продукти в премиум и супер премиум сегмента: качествени вина, носещи особеностите на поморийския регион.
Въпреки че през последните години компанията се представя много силно на пазара с бутикови червени вина и розе, не трябва да се забравя, че Черноморско злато е традиционен производител на ракия и бренди. Преди по-малко от месец на пазара излезе и най-новата ракия на поморийската изба, произведена изцяло от сорта траминер - Бургас 63 Траминер. Създадена от собствени лозя и притежава богати аромати, с мекота, която идва след минимум три години отлежаване в дъбови бъчви. Нюансите на сорта Траминер са уловени и предадени с голям финес, което е отличителният характер на всички ракии от серия Бургас 63.