/КРОСС/ Победител в първото месечно издание на Класацията на българските фейсбук страници e страницата на клуб CACAO BEACH.
До самия край на Класацията за месец Септември надпреварата между участниците беше ожесточена, но в последния момент феновете на летния клуб показаха, че са най-активни и му спечелиха първото място.
В социалната мрежа Facebook.com, новината за септемврийското издание на Класацията покри аудитория от над 1 600 000 българи. По-активни в гласуването бяха жените, а най-много гласували имаше от градовете София, Пловдив, Варна, Бургас и Стара Загора. В Класацията на българските фейсбук страници вече има над 500 участника. По този начин сайтът на Класацията е най-големият онлайн архив от български фен страници на едно място.
Екипът на "Digial Bulgaria", който поддържа страницата-победител "Cacao Beach", сподели "рецептата" за постигнатия успех в Класацията: "Ние вярваме, че в социалните мрежи „насила хубост не става". Вярваме, че правилата се определят от потребителите и това е основният принцип в нашата работа. Всичко, което направихме, е да съобщим на нашите фенове и приятели за класацията и да им благодарим за подкрепата, която винаги са ни оказвали." Интервю с тях може да прочетете оттук.
Според регламента на Класацията, месечните победители получават почетна статуетка и оценки и рецензии от членовете на експертното жури. В по-голямата си част тези оценки бяха високи (може да видите всички рецензии и оценки тук). Като преимущества на страницата бяха описани усилията на администраторите да я поддържат с винаги актуално съдържание и да акцентират на събитията. Хареса се и интерактивността на facebook приложението с програмата за "Лято 2011" . Недостатъците, които експертите в журито констатираха бяха свързани с липсата на информация и снимки от самите събития, и по-слабият последващ диалог с феновете.
"Cacao Beach е място за забавление, място, на което да разпуснеш и да срещнеш нови и интересни хора - място за социален живот! Това предполага и централното място на социалните мрежи в маркетинг микса на Cacao Beach." - така описват "Digital Bulgaria" дигитална стратегия, която са предприели за бранда.
Екипът на страницата-победител посъветва други собственици на фен страници активно да се възползват от т.нар. "посрещаща страница" - "Това е първото нещо, което потребители виждат, когато отворят вашата страница във Facebook и това е момента, в който трябва да ги впечатлите и стимулирате да ви "харесат".
Във връзка с Класацията на българските фейсбук страниците екипът на "Digital Bulgaria" коментира: "Харесахме и подкрепяме това начинание. Допадна ни също така фактът, че организаторите на Класацията са дали възможност на потребителите за детайлна оценка на всяка страница по 4 критерия - съдържание, активност, дизайн и приложения. Не на последно място бяхме впечатлени и от имената в журито. Организацията, комуникацията и провеждането на Класацията бяха безупречни през първия месец и ние поздравяваме организаторите за това."
Главният организатор на Класацията, Иво Илиев, коментира, че не е изненадан от крайния резултат в класирането за месец септември: "Самата тематика на Cacao Beach има голям социален заряд. Тематиката е фенска и страницата имаше достатъчно голяма активна маса от потребители, които да искат тя да спечели и да гласуват за нея. За мен е по-интересен факта, че през цялото време имаше обрати във временното класиране. Там се състезаваха разнообразни по тематика фен страници - на каузи, на общности, на брандове и продукти. Оказва се, че българския фейсбук потребител често оценява по еднакъв начин качествените показатели на корпоративните и общностните страници - това е много интересно явление и крие много добри възможности."