Класация на българските facebook страници
Секция: Технологии
25 Октомври 2011 11:47
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Класация на българските facebook страници

/КРОСС/ Победител в първото месечно издание на Класацията на българските фейсбук страници e страницата на клуб CACAO BEACH.

До самия край на Класацията за месец Септември надпреварата между участниците беше ожесточена, но в последния момент феновете на летния клуб показаха, че са най-активни и му спечелиха първото място.

В социалната мрежа Facebook.com, новината за септемврийското издание на Класацията покри аудитория от над 1 600 000 българи. По-активни в гласуването бяха жените, а най-много гласували имаше от градовете София, Пловдив, Варна, Бургас и Стара Загора. В Класацията на българските фейсбук страници вече има над 500 участника. По този начин сайтът на Класацията е най-големият онлайн архив от български фен страници на едно място.

Екипът на "Digial Bulgaria", който поддържа страницата-победител "Cacao Beach", сподели "рецептата" за постигнатия успех в Класацията: "Ние вярваме, че в социалните мрежи „насила хубост не става". Вярваме, че правилата се определят от потребителите и това е основният принцип в нашата работа. Всичко, което направихме, е да съобщим на нашите фенове и приятели за класацията и да им благодарим за подкрепата, която винаги са ни оказвали." Интервю с тях може да прочетете оттук.

Според регламента на Класацията, месечните победители получават почетна статуетка и оценки и рецензии от членовете на експертното жури. В по-голямата си част тези оценки бяха високи (може да видите всички рецензии и оценки тук). Като преимущества на страницата бяха описани усилията на администраторите да я поддържат с винаги актуално съдържание и да акцентират на събитията. Хареса се и интерактивността на facebook приложението с програмата за "Лято 2011" . Недостатъците, които експертите в журито констатираха бяха свързани с липсата на информация и снимки от самите събития, и по-слабият последващ диалог с феновете.

"Cacao Beach е място за забавление, място, на което да разпуснеш и да срещнеш нови и интересни хора - място за социален живот! Това предполага и централното място на социалните мрежи в маркетинг микса на Cacao Beach." - така описват "Digital Bulgaria" дигитална стратегия, която са предприели за бранда.

Екипът на страницата-победител посъветва други собственици на фен страници активно да се възползват от т.нар. "посрещаща страница" - "Това е първото нещо, което потребители виждат, когато отворят вашата страница във Facebook и това е момента, в който трябва да ги впечатлите и стимулирате да ви "харесат".

Във връзка с Класацията на българските фейсбук страниците екипът на "Digital Bulgaria" коментира: "Харесахме и подкрепяме това начинание. Допадна ни също така фактът, че организаторите на Класацията са дали възможност на потребителите за детайлна оценка на всяка страница по 4 критерия - съдържание, активност, дизайн и приложения. Не на последно място бяхме впечатлени и от имената в журито. Организацията, комуникацията и провеждането на Класацията бяха безупречни през първия месец и ние поздравяваме организаторите за това."

Главният организатор на Класацията, Иво Илиев, коментира, че не е изненадан от крайния резултат в класирането за месец септември: "Самата тематика на Cacao Beach има голям социален заряд. Тематиката е фенска и страницата имаше достатъчно голяма активна маса от потребители, които да искат тя да спечели и да гласуват за нея. За мен е по-интересен факта, че през цялото време имаше обрати във временното класиране. Там се състезаваха разнообразни по тематика фен страници - на каузи, на общности, на брандове и продукти. Оказва се, че българския фейсбук потребител често оценява по еднакъв начин качествените показатели на корпоративните и общностните страници - това е много интересно явление и крие много добри възможности."