Panasonic с рекордни загуби
Секция: Технологии
31 Октомври 2011 19:38
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Panasonic с рекордни загуби

/КРОСС/ Японският производител на електроника Panasonic Corp прогнозира годишни нетни загуби в размер на 420 млрд. йени (5,5 млрд. долара) - или най-лошите загуби за цяло десетилетие, предаде Reuters. Причината е, че от една страна разходите за преструктуриране са скочили, а от друга страна слабото търсене в САЩ и Европа е подкопало доходите.

Panasonic, който се бори с цената на съкращенията след изкупуване на дъщерното дружество Sanyo, беше засегнат и от скока на йената, който направи по-трудна конкуренцията със Samsung Electronics. През април Panasonic обяви, че ще съкрати 17 000 работни места и ще затвори до 70 завода.

Загубите, които ще бъдат вторите най-големи регистрирани някога, идват след предишни прогнози на компанията за нетна печалба в размер на 30 млрд. йени за фискалната година до март 2012 г.

Производителят на телевизорите Viera и фотоапаратите Lumix намали прогнозата за оперативните си печалби за цялата година до 130 млрд. йени от 270 млрд. йени. Това е далеч под пазарните очаквания за 225 млрд. йени печалба, базирани на средната прогноза на 21 анализатори, анкетирани от Thomson Reuters I/B/E/S.

Освен това бяха намалени оценките за годишни продажби на телевизори до 19 милиона апарата от 25 милиона.

За периода юли-септември компанията отчете оперативна печалба от 42 млрд. йени, надхвърляйки своята собствена прогноза за 4,4 млрд. йени, но в същото време изоставайки от прогнозата на анализаторите за 50 млрд. йени печалба. Година по-рано Panasonic отчете оперативна печалба от 85,2 млрд. йени.

В същото време доверието на потребителите в световен мащаб продължава да бъде слабо, като повече от 60% от тях казват, че не смятат момента за подходящ за харчене на средства за техника, сочи проучване на Nielsen, публикувано през уикенда (29.10-30.10.11).

Акциите на компанията затвориха със спад от 2,1% преди обявяване на резултатите. Досега тази година те са паднали с 31%, в сравнение със спада от 13% на по-широкия пазар.