Деца, учители и родители в Димитровград - „В хармония със себе си и света"
Секция: БЪЛГАРИЯ
04 Ноември 2011 09:27
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Деца, учители и родители в Димитровград - „В хармония със себе си и света"

Димировград /КРОСС/ Министърът на образованието, младежта и науката - Сергей Игнатов, подписа проекта на община Димитровград за деца със специални образователни потребности „В хармония със себе си и света". Очаква се той да стартира във втората половина на месец ноември. Проектът е на стойност 384 098, 06 лв., като цялата сума е поета от ОП „Развитие на човешките ресурси". Срокът за изпълнение е 25 месеца. Ще обхване 101 деца със специални образователни потребности, техните родители, 400 деца и ученици, на възраст от 3 до 15 години. Ще бъдат включени също така 30 учители, които ще получат обучение от страна на СУ „Св. Кл. Охридски". Партньори ще бъдат 9 училища и 3 детски градини на територията на община Димитровград.
Предвидените дейности са обучение на преподаватели, музикотерапия, театрално изкуство, рисуване, грънчарство и моделиране, керамика и апликиране, лечебна гимнастика, спортно ориентиране, баскетбол, тенис на маса, народна топка, футбол, карате, консултиране на родители, приятели на Питър Пан, терапевтична езда, плуване в закрит и открит плувен басейн.
Очакваните резултати от реализирането на проекта за децата са свързани с придобиване на личностни и социални умения, самооценка и самочувствие; развити умения за работа в екип; повишена езикова култура; развитие на творчески възможности; повишена мотивация за публична изява и признание; подобрен психологически климат в семейството на децата със специални образователни потребности; подобрен психологически климат в детските градини и училищата; повишени резултати от възпитателния и образователния процес. При учителите - повишена педагогическа компетентност и опит за работа на деца със специални образователни потребности; качество на усвоена и прилагана методика на работа с деца със специални образователни потребности. За родителите - по-добра комуникация със собствените им деца, комуникация с родители и институции.