Електронните услуги в НАП спестяват на данъкоплатеца 116 часа
Секция: ИКОНОМИКА
08 Ноември 2011 17:13
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Електронните услуги в НАП спестяват на данъкоплатеца 116 часа

София /КРОСС/ 116 часа са спестили от НАП на бизнеса и гражданите при плащането на данъци и осигурителни вноски с въвеждането на електронни услуги в агенцията. Това става ясно от годишния доклад на Световната банка.
Плащането на данъци и осигуровки отнема на бизнеса 500 часа годишно. През 2011 г. счетоводствата на различните компании губят средно по около 2 месеца за това. В сравнение с миналата година времето намалява със 100 часа, съобщават от Националната агенция за приходите.
Всяка година в приходната агенция постъпват повече от 40 милиона електронни документа. НАП предоставя общо 25 електронни услуги. От агенцията изтъкват, че срещу минимална инвестиция в електронен подпис гражданите и фирмите спестяват около 330 милиона лева на година от това, че не си губят времето по опашки.
Най-често данъкоплатците подават ДДС декларации по интернет. От тази услуга са се възползвали повече от 80 процента от регистрираните по ДДС общо 210 000 търговци. Средно по около 3 милиона осигурителни декларации постъпват в агенцията по електронен път. Фирмите пък подават чрез интернет около 200 000 уведомления за трудови договори месечно.