/КРОСС/ Нито един влак не тръгна от Централна гара София през третия ден на стачката на железничарите,с ъобщиха от КНСБ и КТ "Подкрепа".
От 130 влака по разписание в цялата страна към 10.30 ч., които е трябвало да тръгнат или са били в движение от преди началото на стачката, са спрели 98, 21 влака са тръгнали от началната си гара, но не са стигнали да крайната гара, защото по пътя са спрели.
И малките гари и спирки вече се включват в стачката - Копиловци, Гюешево, Гълъбник, Безмер, Дъбово, Стралджа, Зимница, Забой, Владимир Павлов, Делян, Дякаво.
От Варна първият влак след 8.00 ч. е спрян, а вторият е спрян поради факта, че на гара Гарна Оряховица никакви влакове не минават и цялата гара е задръстена.
Важният ж.п. възел на Тулово не пропуска нито един влак.
Възловите големи гари в София, Мездра, Горна Оряховица, Пловдив, Стара Загора, Русе продължават ефективната стачка и не допускат нито един влак да тръгне, нито пропускат влакове.
Отново бе оказван системен натиск върху стачниците на много места в страната, който бе съпроводен с прилагане на локаут в противоречие със ЗУКТС.
Нарушаваха се нормативните актове на БДЖ, както и правилата за безопасност на движение, като напр.:
Влак 9620 от Варна - превозната бригада е казала, че стачкува, подменена е с друга превозна бригада, но и тя заявява, че стачкува, влакът не заминава.
Направен е опит на гара Батановци от ръководителя на гарата да отнеме мобилния апарат на дежурната служителка, защото е разговаряла по него със своя синдикален лидер и началник гара при положение, че той я е потърсил.
Директорът на Управление движение влакове и гарова дейност е издал след работно време заповед № 372 от 25.11.2011 г. началник гарите да бъдат на работното си място на 26 ноември от 7 до 11 часа и на 27 ноември от 12 до 16 часа, с което се нарушава 24 часовата им почивка.
Обръщаме се към гражданите с препоръка да не ползват услугите на БДЖ между 8.00ч. и 16.00 ч., поради факта, че ръководството на БДЖ в нарушение на закона и на изискванията на безопасност, извършвайки локаут, подменя транспортните бригади с хора неинструктирани, неотпочинали и със служители без нужната квалификация. Това създава опасност от аварии с непрдвидими последици, за което стачниците няма да носят отговорност