София /КРОСС/ На 28 ноември 2011 г. от 12,00 часа в зала „Пирин" на хотел „Шератон" ще се състои пресконференция, на която ще бъде представени: Комплексeн аналитичен доклад, представящ точната картина на неформалната икономика в България, нейните източници, размер, форми на проявление и предизвикателства и възможности за ограничаване; Прецизирана на основа на последните статистически данни стойност на Композитен индекс „Икономика на светло"; Анализ на съдържанието на отразяването в медиите на темата неформална икономика и дейностите на Националния център "Икономика на светло".
Комплексният аналитичен доклад за ограничаване и превенция на неформалната икономика е уникален по рода си документ, който за пръв път представя пълната картина на сивия сектор у нас, включително с точни количествени оценки за размерите му. Той обобщава вижданията на работодатели, работници и служители и широка общественост за вредите, които сивата икономика нанася на изрядния бизнес и на обществото като цяло и очертава пътищата за ограничаване на това явление.
Композитният индекс „Икономика на светло" дава индикация за размерът на светлата, изрядна част от българската икономика и е инструмент за проследяване на тенденциите на ограничаване на неформалната икономика.
Анализът на съдържанието на отразяването в медиите на темата неформална икономика обхваща периода януари 2010 г. - септември 2011 г. и представя медийното съдържание по темата в националните и регионалните медии, както и на количествените й параметри и качествените й аспекти. Основната му цел е да се открои и покаже какви промени са настъпили в медийните подходи за отразяване на неформалната икономика и до каква степен тези промени са резултат от дейности на НЦ „Икономика на светло".
По време на пресконференцията ще бъдат изнесени данни за плавното и устойчиво нарастване на медийния интерес към темата неформална икономика, както и конкретни тенденции в промяна в моделите, с които се интерпретира сивата икономика и развитието на ключовите послания, които медиите излъчват към своите аудитории.