Перфектната кола: Porshe Citroen 911 DS
Секция: Автомобили
10 Ноември 2013 11:34
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Перфектната кола: Porshe Citroen 911 DS

/КРОСС/ Когато чуем „съвместна продукция, Германия-Франция", си представяме противоречив черно-бял филм за Втората световна. Или поне някои от нас. Сега обаче ще се сещаме и за това нещо, талантливата компилация между две икони в автомобилната индустрия - оригиналните Citroen DS и Porsche 911.

Идеята и проектът за Porsche Citroen 911 DS са на студиото за „визуална комуникация" Brandpower - арт студио, занимаващо се с графичен дизайн, реклама и други подобни, - а техническата реализация е осъществена с помощта на инженер на име Стюарт Джонсън. Реализация, далеч по-сложна и качествена от „на ти флекса, дай ми електрожена".

Наречената от студиото „перфектна кола" ползва за донор Porsche 911 от второто поколение на модела, известно като 930, или G серията. И по-специално от 911 SC Targa, модел 1978-а. От нея е взета - не толкова очевидно - предницата, която впоследствие е фейслифтирана със задна дата, за да прилича на оригиналното 911 от 63-та. От там назад 911 DS e почти изцяло DS 19. Почти.

„Двете коли са тотално различни като маса, размери и динамика. Въпреки това решихме да се захванем с проекта. Поканихме Джонсън на по бира, той разгледа рисунките, след което деликатно попита: „А къде смятате да сложите двигателя...?". Добър въпрос. Схемата на DS 19 е с преден двигател и предно предаване, докато тази на 911 е точно обратната - заден мотор и предаване. Джонсън предлага да завъртят агрегата на 90 градуса, хоризонтално, и да бутнат задната седалка на DS с 25 см напред. Както и правят.

Въпросният двигател е 3-литров 6-цилиндров боксерен, генериращ 260 к.с., взет от 930 Turbo, кола, известна с гигантската си турбо дупка. Забавна работа. За 911 DS обаче охлаждането му е преработено от въздушно на водно. Франкенщайн купето пък е получило множество усилвания, за да се избегне „Луи дьо Финес-Глупакът" ефекта при развиване на високи скорости. Иначе казано, изпипана работа.

Източник: topgear.bg