Чобанов: Още през 2011-а Кутев предложи стратегия за овладяване на Фейсбук
Секция: БЪЛГАРИЯ
17 Декември 2013 08:23
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Чобанов: Още през 2011-а Кутев предложи стратегия за овладяване на Фейсбук

/КРОСС/ Аз нямам компютър, купуван на мое име и въобще с моя регистрация. В Софийската организация 2013 година аз съм отговаряла за медийната кампания. Моята работа беше да подпомагам колегите от медиите, да им съдействам за интервюта с кандидатите. Не знам откъде и кой е вкарал името ми, каза Гергана Алексовав ефира на Нова телевизия.
Преди дни сайтът Бивол публикува статия под заглавие „БСП-лийкс: "Партизани" на БСП маскирани като "граждани" атакуват Facebook и форумите", в която става дума за „червени доброволци", които заливат с коментари интернет, за да създават настроения и да разпространяват слухове.
Списък с "партизанските" псевдоними на активисти от софийската градска организация на БСП, с които те коментират в медийни сайтове изтече в БСП-лийкс. Списъкът, съдържащ 17 медии, е изготвен в началото на януари 2013 г. на компютър на софийския общински съветник от БСП Гергана Алексова, пише Бивол, позовавайки се на метаданни на изтеклия Excel файл с име acaunti_medii .Концепцията за "партизански подход" във Facebook и интернет форумите беше разкрита по-рано в друг документ, изтекъл в Болканлийкс.
„Партизанският подход - т.е. активно гражданско участие във вече функциониращи надпартийнистраници, групи, създаване на каузи във Фейсбук и изпращането им до приятели. Това е ефективен начин да се създадат настроения и да се разпространяват слухове", се казва в документа.
„Това не значи, че г-жа Алексова сама го е изготвила или непременно компютърът е домашния й", заяви Атанас Чобанов от bivol.bg. Според него укорителното е, че всичко това се прави за разпространяване на слухове.
„Още през 2011 година на един пленум на БСП, г-н Кутев предложи стратегия за овладяване на Фейсбук и форумите", обясни Чобанов. По думите му подобен документ е имало и в ГЕРБ.
„Предполагам, че всички партии имат такива партизански отряди. Това обаче изкривява обществения дебат", смята Чобанов.
На жаргона на интернет-потребителите такива потребители се наричат "платени тролове".