Оптимистични прогнози за авиобранша
Секция: ИКОНОМИКА
17 Април 2014 11:33
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Оптимистични прогнози за авиобранша

/КРОСС/ Първото тримесечие на 2014 г. се очерта като много успешно за авиационния бранш у нас. Само преди два дни летище София обяви 7.3% ръст на обслужените пътници за периода, спрямо миналата година. Броят на кацналите и излетели самолети е нараснал с 2.7%. 

„Oтчетените резутати са обнадеждаващи. Надеждите на участниците на пазара на авиобилети са за връщане на растежните темпове отпреди 5 години, когато пазар България отбелязваше средно 12% ръст на годишна база" - коментира Доньо Марков от онлайн туристическа агенция eSKY.bg.

Припомняме, че в последните месеци бяха обявени няколко нови маршрута до България. В средата на май нискотарифният превозвач Wizzair ще стартира евтини полети до Тел Авив. Само преди две седмици същата авиокомпания обяви нов маршрут - София-Малта на доста атрактивни цени. Полетите ще се изпълняват от юни.

Още една нова и не толкова позната дестинация на превозвача е Малмьо в Швеция, полети до която също стартират в средата на май. Отново през май, Турските авиолинии ще започнат да осъществяват полети между Варна и Истанбул.

В края на март стартираха и полетите между Белград, София и Варна на сръбския национален превозвач. Този маршрут предлага не само бърз директен превоз до сръбската столица, но и възможности за удобни връзки с още 35 дестинации.

„Всички тези нови маршрути, новият терминал на летище Варна, планът за изграждане на нова писта на летище София, поготовката за откриване на директен полет до САЩ и все по-конкурентната среда на пазара са предпоставка за оптимистична прогноза и през останалата част от годината. Новите възможности предизвикват повече търсене, а това неминуемо води до ситуация, в която всички печелят - авиокомпаниите изпълняват бюджетите си, въпреки ценовите войни, а потребителите се радват на повече отворени дестинации и изгодни цени" - допълва още Доньо Марков.