Пазарът на туризма се измества на Изток, към Азия
Секция: Туризъм
03 Юни 2014 13:25
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Пазарът на туризма се измества на Изток, към Азия

/КРОСС/ За периода януари-април 2014 г. 1 млн. 132 хил. 733 чужденци са посетили страната ни, като ръстът при тези от тях, посетили България с цел ваканция и почивка е 4.1%. Приходите от международния туризъм за януари-март т.г. са 325 млн. 300 хил. евро или с 3% повече за същия период в сравнение с 2013 г.

По страни имаме ръст на туристите от Израел -с 80% или над 21 хил. души, от Китай- с 37% или 2155 души, Република Корея- с 32%, САЩ- с 21% или над 13 000 души, Япония-18% и др. Ръст имаме при почти всички ключови пазари, както и огромна диверсификация на гостуващите у нас туристи. Налице е позитивна тенденция и добре присъстваме на тези пазари, обобщи Ботев като добави,че съотношението цена-качество у нас е достатъчно конкурентно.

Това съобщи на брифинг зам.-министърът на икономиката Бранимир Ботев.

В момента анализираме как да осигурим достъп у нас на гости от бързоразвиващите се пазари- вече имаме директна авиолиния Истанбул- Варна при изключително добри условия на турските авиолинии при цена 79 евро на двупосочния билет. Идеята е занапред тази линия да се превърне в част от триъгълна операция Истанбул- Варна и третата точка да е дестинация в Западна Европа. Разкриват се директни линии с Хърватска, със Сърбия, с Прибалтика. Ще работим и с региони вътре в Русия и в Китай, ще интензифицираме дейността и на българските консулски служби - техния брой служители, с нови помощник-консули и асистенти. Откриваме такава служба в Екатеринбург, Русия. След разговори с беларуските и словашките партньори се стигна до решението с помощта на нашите дипломати беларуските туристи да минават през Словакия на път за нашата страна, посочи той.

Желанието ни е бързо да облекчим голяма част от административните режими в туризма, каза Ботев. С промените в закона за туризма, които внесохме премахваме 16 процедури, а може в пленарна зала да се стигне и до повече.

Пазарът на туризма се измества на Изток, към Азия - за миналата година 98 млн. китайци са пътували с цел туризъм, а 7 млн. от тях са посетили Европа, информира Ботев. Той се спря на характерните особености на този пазар и заяви,че се налага всички туристически страни да нагодят индустриите си в този сектори към тях. Ще предложим на китайските туристи регионални маршрути - за нас това трябва да е в сътрудничество с Румъния, Сърбия и Македония, продължи той. Въпросът е как това да стане, спазвайки шенгенските разпоредби. Очевидно формулата е тези туристи да пристигнат първо в страна член на шенгенското пространство и тогава - в останалите. Вторият въпрос е свързан с вдигане на възрастовата граница на туристите и това налага да се мисли да пакети не само 55 плюс, но и вече- 65 плюс. Третата тенденция е диверсификацията- България вече има изключително наситен черноморски туризъм, а свободните валенции са в сферата на планинския, балнеотуризма, спа и културния, както и съчетанието между тях. В момента се търсят минимум три продукта, които да насищат престоя на туриста, но не в стационарния, а в по-динамичния туризъм. Оттук нататък делът на туристите у нас ще се преразпределя, увери Ботев. Той спомена също как милиони литри неоползотворена минерална вода се изливат в земята на ден в България. Работи се по проекти за райониране на туристическите обекти, за да могат гостите ни да посетят няколко обекта по време на престоя си. Хит в Европа е градският туризъм, особено- моделът на Мадрид, и аз не виждам защо експериментално в град като София да не го направим и у нас, отбеляза Ботев.