/КРОСС/ С оглед на повишената телевизионна аудитория, онлайн новините и повишената медийна консумация, Световното първенство на ФИФА ще засили с $1,5 милиарда глобалния пазар на реклама през тази година, пише Рrkernel.
Очаква се най-облагодетелствана да е телевизията, но това първенство се очаква и да е най-социалното, след като различни марки харчат по-голямата част от рекламните си бюджети за дейности в социалните медии.
От агенция ZenithOptimedia очакват Световното първенство да има най-голямо влияние в Латинска Америка, където се очакват приходи от реклама в размер на $500 милиона.
В Западна Европа, където доста пазари още са в процес на бавно възстановяване, събитието ще донесе около $300 милиона.
Подобно повишение се очаква в САЩ и Канада, въпреки по-ниските нива на интерес сред населението.
Времевите разлики в Азиатско-тихоокеанския регион, заради които много мачове започват рано сутрин, ще генерират по-ниски инвестиции в реклама за около $250 милиона.
Оставащите $150 милиона се очаква да дойдат от Централна и Източна Европа, Близкия Изток, Северна Африка и други части на света.
Телевизията все още е доминиращ рекламен канал, привлякъл 40% от инвестициите през 2013, което е почти два пъти повече от рекламата в интернет и мобилните устройства (21%).
Докладът на ZenithOptimedia открива следното: „Телевизията предлага изключителен капацитет за достигане на аудитории за марките и организациите. Ние смятаме, че телевизионните рекламни бюджети ще се повишат с 4,6% през 2014, спрямо 4% през 2013, с оглед на облагите от Олимпиадата в Сочи, Световното по футбол и изборите в САЩ".
След това се очаква спад до 3,7% през 2015 преди повишение от 4,8% през 2016 (когато ще има лятна Олимпиада, Европейско първенство по футбол и избори за президент в САЩ).
Интернет е най-бързо разрастващият се канал, с ръст от 17% през 2013 г. и прогноза за ръст от средно 16% през следващите три години.