Световното в Бразилия налива допълнителни $1,5 милиарда в глобалната реклама
Секция: СВЯТ
17 Юни 2014 11:51
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Световното в Бразилия налива допълнителни $1,5 милиарда в глобалната реклама

/КРОСС/ С оглед на повишената телевизионна аудитория, онлайн новините и повишената медийна консумация, Световното първенство на ФИФА ще засили с $1,5 милиарда глобалния пазар на реклама през тази година, пише Рrkernel.

Очаква се най-облагодетелствана да е телевизията, но това първенство се очаква и да е най-социалното, след като различни марки харчат по-голямата част от рекламните си бюджети за дейности в социалните медии.

От агенция ZenithOptimedia очакват Световното първенство да има най-голямо влияние в Латинска Америка, където се очакват приходи от реклама в размер на $500 милиона.

В Западна Европа, където доста пазари още са в процес на бавно възстановяване, събитието ще донесе около $300 милиона.

Подобно повишение се очаква в САЩ и Канада, въпреки по-ниските нива на интерес сред населението.

Времевите разлики в Азиатско-тихоокеанския регион, заради които много мачове започват рано сутрин, ще генерират по-ниски инвестиции в реклама за около $250 милиона.

Оставащите $150 милиона се очаква да дойдат от Централна и Източна Европа, Близкия Изток, Северна Африка и други части на света.

Телевизията все още е доминиращ рекламен канал, привлякъл 40% от инвестициите през 2013, което е почти два пъти повече от рекламата в интернет и мобилните устройства (21%).

Докладът на ZenithOptimedia открива следното: „Телевизията предлага изключителен капацитет за достигане на аудитории за марките и организациите. Ние смятаме, че телевизионните рекламни бюджети ще се повишат с 4,6% през 2014, спрямо 4% през 2013, с оглед на облагите от Олимпиадата в Сочи, Световното по футбол и изборите в САЩ".

След това се очаква спад до 3,7% през 2015 преди повишение от 4,8% през 2016 (когато ще има лятна Олимпиада, Европейско първенство по футбол и избори за президент в САЩ).

Интернет е най-бързо разрастващият се канал, с ръст от 17% през 2013 г. и прогноза за ръст от средно 16% през следващите три години.