Инспекторатът на МИЕ установи седем групи нарушения в КЗП
Секция: БЪЛГАРИЯ
19 Юни 2014 17:20
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Инспекторатът на МИЕ установи седем групи нарушения в КЗП

/КРОСС/ "Проверка на Инспектората на Министерството на икономиката и енергетиката установи седем групи нарушения в Комисията за защита на потребителите (КЗП). " Това каза зам.-министърът на икономиката и енергетиката Красин Димитров пред журналисти в Народното събрание.

Според доклада на Инспектората нарушенията в КЗП са свързани с пропуски в нормативната база, нередности в организиране дейността на комисията и при сключването на договори.

"Констатирани са и злоупотреби с финансови средства и неспазване на процедури по отношение на жалби на потребители. Освен това КЗП не е въвела и деловодна система за ефективно управление на потребителските жалби, каквато Европейската комисия е изискала", заяви Димитров.

„Очаквам и резултатите от междинната проверка на Сметната палата по използване на средствата от еврофондовете за повишаване на административния капацитет в КЗП", допълни още Димитров.

За да се гарантират правата на потребителите в България МИЕ разработва политики за защита на потребителите. КЗП подпомага МИЕ при правоприлагането на тези политики. Във връзка с това МИЕ внесе законопроект за изменение и допълнение на Закона за защита на потребителите. С промените в закона търговците се задължават да предоставят разширена информация на потребителите за всички договори, които се сключват в търговските обекти. Освен това се предвижда и изцяло нова уредба на договорите от разстояние и на договорите извън търговските обекти като срокът за упражняване правото на отказ за потребителите се увеличава на 14 дни. В случаите на нелоялна търговска практика при сключването на договори, потребителите ще могат да ги развалят и да потърсят обезщетение. Ограничена е възможността за ремонт на стоки с промените в Закона за защита на потребителите. Според изменението стоката може да се ремонтира до три пъти, след което при нередности потребителят може да развали договора и търговецът е длъжен да го удовлетвори.