Пореден случай вандализъм остави клиенти на ЧЕЗ без ток
Секция: ИКОНОМИКА
21 Юни 2014 13:11
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Пореден случай вандализъм остави клиенти на ЧЕЗ без ток

/КРОСС/ Нагла кражба на трансформаторно масло остави 262 клиенти на ЧЕЗ без електрозахранване днес в кв. Кумарица, Неизвестни лица са източили маслото от трансформатор, вследствие на което абонати на ул. 61 в града остават без ток в почивния ден. Компанията незабавно създаде организация за подмяна на трансформатора и вече работи по отстраняване на повредата.

„Кражбите и вандализмът върху съоръжения ощетяват пряко крайните потребители на електроенергия, като причиняват прекъсване на захранването и повреждане на електроуреди. В някои случаи те дори застрашават живота и здравето им. Посегателствата непрекъснато зачестяват и основната причина за това е липсата на ефективни наказания срещу подобни престъпления в настоящата нормативна уредба. Призоваваме за нетърпимост към подобни престъпни действия", каза Виктор Станчев, директор „Експлоатация и поддържане" в ЧЕЗ Разпределение България.

Кражбите на съоръжения от електроенергийната инфраструктура са една от причините за аварии по мрежата и влошаване на качеството на електроенергията. Само за пет месеца от началото на 2014 г. те са причинили 159 прекъсвания в продължение на общо 530 часа, от които засегнати са били близо 100 хиляди клиенти на ЧЕЗ.

През 2013 г. от съоръжения на ЧЕЗ са източени 60 тона трансформаторно масло, а от началото на тази година до момента количеството възлиза на близо 30 тона. След източване на маслото съоръжението става неизползваемо и трябва да се подмени незабавно, което струва на компанията между 10 и 30 хил. лв.

ЧЕЗ напомня на своите клиенти, че могат да подават сигнали за злоупотреби на денонощната информационна линия на дружеството 0700 10 010, на имейл zaklienta@cez.bg и в Центровете за обслужване на клиенти.