Българин има 3 номинации за „Оскар“
Секция: Шоубизнес
23 Юни 2014 11:57
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Българин има 3 номинации за „Оскар“

/КРОСС/Дизайнерът на анимационни филми Евгени Томов е сред малцината нашенци в Меката на киното, които могат да се похвалят с истински успех. Той заминава за Канада преди 24 г. и работи през следващите 15 там като арт директор и илюстратор за различни рекламни агенции, а след това се труди по различни проекти в Берлин, Единбург, Лондон, Париж, Лос Анджелис...

Евгени е завършил Художествената академия „Николай Павлович" в София с профил илюстрация и оформление на книги и през първите си години в Монреал (Канада) се опитва да си създаде репутация точно като такъв. Съвсем случайно през 1995 г. съдбата го среща с френския режисьор Силвен Шуме, който в онзи момент търси художник за първия си късометражен филм „Старата дама и гълъбите". Точно този проект пробужда интереса на Евгени към анимацията. В крайна сметка той „живописва" декорите - все още не е достатъчно опитен за художник постановчик на рисувани филми. Въпреки това лентата се оказва много успешна, печели награди по целия свят и дори е номинирана за „Оскар". Като резултат Силвен Шуме получава възможността да направи своя първи пълнометражен филм и през 1999-а се обажда на Евгени, който през това време се занимава с не особено интересната (по неговите думи) работа за телевизионни сериали, с предложение за съвместна работа в „Трио Белвил". Три години по-късно филмът има изключителен успех и също получава номинация за „Оскар". Това отваря много врати и за режисьора, и за художника постановчик. Те работят заедно по филма „Илюзионистът" в Шотландия, който получава традиционната за общите им проекти номинация за „Оскар", пише "Преса".

Евгени обаче е изкушен от 3D проект, който му предлагат в Лондон - „Приказка за Десперо" на студиата „Юнивърсъл". „В триизмерната анимация процесът е много по-технически и отнема повече време да видиш резултата от работата си, защото тя преминава през всичките тези машини, докато при двуизмерната анимация е достатъчно да имаш концепция и рисунка и вече знаеш какво ще видиш на екрана - каза Евгени за радио FM+. - Беше ми много интересно да работя върху този филм, защото 3D компютърната анимация дава неподозирани възможности - има светлина, има атмосфера, има дълбочина на кадъра... Това е една виртуална реалност, с която може да се експериментира и пространството, напомнящо игрален филм."

В момента Евгени работи върху проект на студио „Риъл ефектс" по историята на „Лешникотрошачката" на Хофман, но с различен поглед върху нея, както и върху американска продукция, която ще бъде част от палатата на Световното изложение в Милано догодина.