Бобева: Над 30 000 моряци ще се възползват от новите електронни услуги в Морска администрация
Секция: ПОЛИТИКА
04 Юли 2014 17:09
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Бобева: Над 30 000 моряци ще се възползват от новите електронни услуги в Морска администрация

/КРОСС/ Шест електронни услуги ще предоставя Изпълнителна агенция „Морска администрация" на своите партньори и ползватели. В тяхното представяне участие взеха заместник министър-председателят по икономическото развитие Даниела Бобева, заместник-министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Георги Тодоров, изпълнителният директор на ИА „Морска администрация" Живко Петров, Христо Христов, директор на дирекция „Информационни технологии и електронно управление" в МТИТС, Алеко Джилджов, държавен експерт в администрацията на Министерския съвет и др.

„За първи път се осъществява подобен междурегистров обмен на данни", каза вицепремиерът Бобева. Това е резултат от разработката на платформа, която позволява автоматизиран достъп до регистрите на 14 администрации, първични администратори на данни. По думите й от новите услуги ще се възползват над 30 000 моряци, като ще се спестят време и средства за бизнеса и хората.

„Подобни услуги са разработени и за Българската агенция за безопасност на храните и Община Велико Търново и предстои да стартират в най-кратки срокове", допълни тя.
„Проектът в ИА „Морска администрация" е един от пилотните по проект „Въвеждане на комплексно административно обслужване" по ОП „Административен капацитет", съобщи г-н Джилджов.

Той подчерта, че след промените в АПК администрацията е длъжна да предоставя комплексно административно обслужване и да обменя информация, съществуваща в регистрите на отделните звена.

Заместник-министър Георги Тодоров акцентира, че най-важен е косвеният икономически ефект, който се реализира с предоставянето на по-добри и всеобхватни електронни услуги. „Пести се време, грижим се за природата и осигуряваме повече средства за икономиката", подчерта зам. министър Тодоров.

„Вече сме обхванали 32 регистъра и се работи за интегрирането на още 30. Този процес ще продължим докато не обхванем всички регистри, които могат да са в услуга на бизнеса и хората", каза Христо Христов, директор на дирекция „Информационни технологии и електронно управление" в МТИТС.

Изпълнителният директор на ИА „Морска администрация" Живко Петров представи ползите от услугите. До този момент, за да се получи верификация за свидетелство за правоспособност, се е налагало съответната администрация или работодател да го изиска писмено от българската страна, да се направи справка в регистрите, да се съгласува и изпрати обратно. В някои случаи това е довеждало и до забавяне времето за отплаване на кораба, когато екипажът е обект на проверка. „Сега всичко това се случва за секунди на екрана на компютъра", обясни Живко Петров.

По време на събитието представители „ТехноЛогика", които са разработили услугите, демонстрираха в реално време как с данните на моряк може да бъде направена проверка за автентичност на свидетелство за правоспособност и достоверност на данните, вписани в него, както и да се издаде удостоверение за плавателен стаж.

Шестте услуги са: Проверка за автентичност на свидетелство за правоспособност и достоверност на данните, вписани в него; издаване на удостоверение за плавателен стаж; издаване/преиздаване на свидетелство за завършени курсове за специална и допълнителна подготовка, изисквани съгласно международни конвенции; издаване/преиздаване на свидетелство за правоспособност "Водач на кораб до 40 БТ по море" и "Водач на малък кораб"; издаване/преиздаване на свидетелствo за правоспособност за работа по море; издаване/преиздаване на свидетелство за правоспособност за плаване по ВВПЕ.