/КРОСС/Социалните мрежи са способни да разпространяват „емоционална зараза". Това е изводът от тайния експеримент, проведен от учени от университетите в Корнел и Сан Франциско.
Експериментът се състои в това в продължение на една седмица да бъде манипулиран нюзфийда на 689 000 потребители на фейсбук без тяхно знание. На половината от изследваните се поднася преимуществено положителна информация, а на другата половина - преобладаващо негативна. След това на изследване са подложени статусите и публикациите на въпросните опитни зайчета, за да се установи дали черната или розовата окраска на получаваните от тях новини е повлияла на собствените им настроения. Изводът на американските учени е, че „емоционалните състояния се предават като зараза и могат да променят настрението на потребителите, без те да си дават сметка за причината".
Експериментът повдига етични въпроси. Най-малкото поради това, че е проведен без знанието на манипулираните потребители. На второ място той разкрива широките възможности на социалните мрежи в определянето на личното, а защо не и на общественото настроение.
Експериментът е бил проведен в периода 11-18 януари 2012г., а резултатите от изследването са публикувани в броя от 17 юни 2014г. на американското научно списание PNAS (Proceedings of the National Academy of Sciences).
Източник: Solidbul.eu