Родният потребител все по-често се доверява на онлайн магазини при покупка на електроника и компютърна техника
Секция: Технологии
08 Юли 2014 14:49
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Родният потребител все по-често се доверява на онлайн магазини при покупка на електроника и компютърна техника

София /КРОСС/ Използваният по-широк набор от „умни" устройства за достъп до интернет и повишаващото се доверие в онлайн магазините са основните фактори за ръста на покупки в мрежата. Това сочи вече традиционното изследване на eMAG.bg, насочено към промяната на потребителските нагласи на българските потребители. Към края на април тази година двойно повече българи заявяват готовност за пазаруване онлайн в сравнение с данните от месец октомври 2013 г. През тези 6 месеца сериозен скок от 14% бележи делът на клиенти, закупили електроника и компютърна техника онлайн. Основни причини за това са проведените коледни и новогодишни промоционални кампании, както и повишеният интерес на българина към иновативни технологии.

Според проучването все още настолните компютри и лаптопите са основните устройства за интернет достъп, като делът на PC-тата бележи спад с 3.9%, докато лаптопите стабилно повишат разпространението си (+2.2%). Десктоп компютрите и лаптопите са и най-използваните платформи за онлайн покупки - съответно с дял от 48.6% и 46.6% от пазаруващите онлайн. Тенденцията е за огромно засилване влиянието на мобилния интернет върху поведението на потребителите - 57.65% е ръстът на „умните" мобилни устройства, чрез които българите посещават интернет. За последните 6 месеца с 67% се е увеличил броят на потребителите, посетили eMAG.bg през мобилните си телефони, което се равнява на 18% от трафика на онлайн магазина.

Проучването сочи още, че eMAG е един от трите най-разпознаваеми онлайн магазина сред потребителите, като три пъти повече българи знаят за дейността на марката в сравнение с предишния анализиран период. До този момент eMAG.bg е бил посетен общо 20 милиона пъти, като всеки втори поне веднъж е разглеждал офертите на търговеца. От гледна точка на продажбите еMAG.bg е най-влиятелният онлайн магазин в България, следван от eBay.

Друг важен извод от изследването, направен въз основа на отговорите на респонденти, извършили поне една покупка от eMAG.bg, е, че най-важни за онлайн потребителят са качеството на продукта, ниската цена, големият брой промоционални оферти, лесният и бърз начин за поръчка на стоки онлайн, както и безплатната доставка.

eMAG e най-големият онлайн търговец в Централна и Източна Европа с над 1 100 000 нови клиенти през 2013 г. в България, Румъния и Унгария. От навлизането си на българския пазар през септември 2012 г. еMAG постига 50% пазарен дял при продажбата на електроника, а успехите на марката се дължат на лоялната политика, добрите цени и промоционалните кампании, които еMAG провежда.


Проучването, инициирано от най-големият онлайн търговец в Централна и Източна Европа - eMAG, е направено от независимата агенция Daedalus Millward Brown в периода 27 март - 11 април. Чрез пряко индивидуално интервю са изследвани 2000 респонденти, представители на градското население, на възраст между 18-55 години, като извадката е направена по признаците пол, възраст, образование и тип населено място. Данните са сравнени с предишното идентично проучване, проведено към октомври 2013 г., и дават възможност да се проследят тенденциите на българския онлайн пазар.