София /КРОСС/ На специална пресконференция в столичния клуб "Ялта" AVON България даде старт на тазгодишното издание на благотворителната кампания „Говори открито срещу домашното насилие". Инициативата залага на смела и откровено стряскаща визия, с която AVON се стреми да шокира и привлече внимание към проблема. Посланието на кампанията „Сложи си обица на ухото! Нека заедно спрем домашното насилие!" призовава обществото да покаже непримиримост към проявите на насилие и да говори открито за тях. Новият благотворителен продукт - обици „Нови възможности за жените", са в центъра на кампанията, подкрепяна от Деси Бакърджиева, Теодора Духовникова, Мона Недева, Орлин Павлов и Калин Врачански. Набраните средства от кампанията през 2014 г. ще бъдат дарени на партньора на „Говори открито" - „Алианс за защита срещу домашното насилие".
Посланикът на кампанията тази година - Деси Бакърджиева - засне специална фото сесия, в която показва истинското лице на домашното насилие. Новата й роля на жертва в рамките на „Говори открито срещу домашното насилие" цели да провокира обществото и да извади на показ действителността, с която се сблъсква една на всеки четири българки.
„Действителността е шокираща и ако трябва и ние да бъдем шокиращи, за да я променим - готови сме да го направим. Време е всички да си сложим обица на ухото и да разберем, че само с обединени сили можем да сложим край на домашното насилие. Обществото трябва да се обедини срещу проблема и да работи дългосрочно и последователно за разрешаването му. Тази година всички набрани средства ще бъдат дарени на кризисен център за жени и деца пострадали от домашно насилие в Димитровград", коментира Деница Желязкова, мениджър PR и реклама на AVON за регион Балкани.
Председателят на Алианса г-жа Геновева Тишева на свой ред сподели най-новите тревожни данни, с които организацията разполага - тенденцията в Европа показва, че вече всяка трета жена е жертва на тормоз - или 33% от жените над 15-годишна възраст. В България този процент засега все още е 23%, като според специалистите стойностите са по-ниски, защото малко хора са готови да го признаят и да потърсят помощ. От друга страна 29% от жените в България в детството си са преживели поне една от трите форми на насилие - физическо, сексуално или психологическо. Има ясно изразена тенденция за упражняване на по-тежки форми на насилие, а също така и насилие срещу деца, насилие срещу възрастни хора от техни деца - все тенденции, проявили се от миналата година насам.
Като част от кампанията в средата на юли на Facebook страницата на AVON България https://www.facebook.com/avonbulgaria ще стартира и дигитална апликация. С нея AVON призовава всеки да се включи в инициативата, като сподели своя снимка с благотворителния продукт и покани приятелите си да направят същото.
За да подкрепите кампанията, поръчайте благотворителен продукт от синята серия на AVON. 100% от приходите от продажба отиват във фонд, с който компанията подпомага центрове на „Алианс за защита срещу домашното насилие". От 2011 г. досега с финансовата помощ на AVON са осигурени близо 1000 безплатни социално-психологически и юридически консултации за жертви на домашно насилие.