/КРОСС/Депутатите приеха набързо на второ четене Законопроекта за изменение и допълнение на Закона за автомобилните превози. Промените са внесени от Камен Костадинов, Ердинч Хайрула и Георги Свиленски.
„Изпълнителна агенция „Автомобилна администрация" води регистър на моторните превозни средства към лицензите на Общността и лицензите за извършване на превоз на пътници или товари на територията на Република България. Разрешението за таксиметров превоз на пътници се издава от кмета на общината или от упълномощено от него длъжностно лице за всеки отделен автомобил. Общинският съвет определя срока на валидност на разрешението, който е еднакъв за всички превозвачи и не може да бъде по-кратък от 3 години", приеха депутатите.
Срокът на валидност на лиценза на Общността и на лиценза за извършване на обществени превози на пътници и товари на територията на Република България ще се увеличи и от 5 ще стане 10 години. Също така се облекчава процедурата за издаване на разрешение за извършване на таксиметров превоз на пътници.
Даваме възможност на автобусните превозвачи да избират дали да използват касови апарати или билетите по съответните наредби, обясни в парламента депутатът от ПГ на Коалиция за България Георги Свиленски.
Поправките в Закона за автомобилните превози, който приехме току-що касаят два сектора - посочи той - автомобилния клас, автобусния превоз, касаещ въвеждането на касови апарати за абсолютно всички автобуси и автобусни превозвачи, който закон беше приет в предишното управление. Преди няколко месеца продължихме срока до 1 юли, този срок беше изтекъл, трябваше всеки един автобус да има касов апарат", допълни още Свиленски.
„Това, което приехме в залата и благодаря на всички колеги за единодушната подкрепа е, че даваме възможност на автобусните превозвачи да избират дали да използват касови апарати, или билетите, издадени по Наредбата за издаване на ценни книжа. Те вече имат възможност, според това на кой какъв му е интересът, тъй като някои фирми са доволни от въвеждането на касови апарати, да продължат да използват касови апарати, а тези, които не са си закупили и считат, че това няма да им улесни работата да използват досегашните билети издавани по съответните наредби", обясни Свиленски. „Става дума за междуградски, междуселищни автобуси и за градските линии. Относно укриването на данъци и приходи Свиленски каза: „И в двата случая дали ще издаваш касов бон, или ще продаваш билети на ролка, възможността е абсолютно еднаква. Тук стигаме до отговорността на държавата и контрола на държавата върху издаването на тези билети. Мисля, че касовият апарат не прави издаването на билет по-законно, от това дали ще продадеш билет", каза още Георги Свиленски.