Застрахователите с достатъчно средства, за да покрият щетите на клиентите си
Секция: БЪЛГАРИЯ
09 Юли 2014 19:47
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Застрахователите с достатъчно средства, за да покрият щетите на клиентите си

София /КРОСС/ Застрахователните компании работят с удължено работно време и предоставят по-голям период за регистрация на щетите след вчерашната градушка.
Нито една компания няма да изисква от клиентите си документ от института по метеорология, каквато се изисква в стандартните ситуации.
Пред Дарик от застрахователните компании обясниха, че са създали специална организация за по-бърза регистрация на щетите и извършване на оглед. Повечето компании са отворили допълнителни телефонни линии и са създали специални онлайн форми за регистрация.
Заради огромния наплив на хора, чиито автомобили и недвижими имоти са пострадали от вчерашната градушка, застрахователните компании предприеха мерки за по-бързото регистриране на щетите.
Една от най-големите компании на пазара е отворила две допълнителни линии за клиентите си - едната е за щетите по автомобилите, които притежават застраховка „Автокаско", другата - за регистрация на щетите по недвижимито имущество.
Димитър Джеков ръководи дирекция „Ликвидация на щети" в компанията.
„Завеждането на щета води автоматично до регистрация, но оглед трябва да бъде извършен на автомобила, но завеждайки щетата, клиентите могат да посочат друг ден - могат да бъдат насочени и към сервиз, с който имаме договор, в който може да бъде извършен огледът, могат да бъдат огледани и от мобилна група след завеждането на щетата. В момента ситуацията е много натоварена", коментира той.
Средно щетите по колите възлизат между 1 000 и 5 000 лева, но това зависи и от покритието на застраховката, и от самия автомобил. Десислава Алексиева от друга застрахователна компания обясни, че те са създали специална онлайн форма за регистрация: „В момента, в който се регистрира онлайн претенцията, клиентът получава имейл за потвърждение. След което получава и отделен имейл от нашите колеги от дирекция „Ликвидация", с което го уведомяват за следващите необходими стъпки. Ако е автомобил, се посочва удобен час за оглед".
По отношение на щетите по недвижимото имущество...
„Когато се касае за увредени прозорци по фасадите при полици за недвижимо имущество, ще разглеждаме претенциите по ускорена процедура само по описание какво се е случило, какво е увредено и снимки на пострадалите прозорци", обясни Алексиева.
Компаниите разполагат с достатъчно средства, за да покрият щетите на всичките си клиенти, увериха пред Дарик от бранша.

Снимка: Булфото, всички права запазени