Докладът на Dell за корпоративна отговорност показва напредъка на компанията към целите за 2020 г.
Секция: ИКОНОМИКА
10 Юли 2014 13:20
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Докладът на Dell за корпоративна отговорност показва напредъка на компанията към целите за 2020 г.

/КРОСС/ Oт Dell съобщиха за своите ключови постижения в областта на корпоративната отговорност, представяйки годишния си доклад за 2014 г. - Fiscal Year 2014 (FY14) Corporate Responsibility Report. Докладът показва първите резултати, свързани с постигането на целите, поставени миналата есен като част от плана на компанията до 2020 г. - 2020 Legacy of Good plan - стратегическа схема за съвместното съществуване на устойчивост и бизнес цели, полезна за околната среда и обществото, а едновременно с това и предпоставка за по-добро качество на услугите.

Планът очертава амбициозната, дългосрочна стратегия на Dell относно решенията на компанията, процесите и хората в нея, същевременно измервайки доколко и как технологиите й са от полза на клиенти и организации, които помагат на света. Стратегията съдържа 21 цели, които Dell трябва да постигне до 2020 г. Основните от тях включват постигане на 80% по-енергийно ефективно портфолио, използване на 100% безвредни за околната среда опаковки и прилагане на технологията и експертните знания на компанията с цел подпомагане на три милиона младежи в общности с неравностойно положение.

„Като частна компания нашият предприемачески дух и дръзките ни дългосрочни цели създават нови, оригинални начини за решаване на проблеми и предизвикване на положителни промени", казва Триза Томпсън, вицепрезидент на отдел Корпоративна отговорност в Dell. „Гордея се с напредъка, който сме постигнали по отношение на плана 2020 Legacy of Good и последващия от това ефект върху клиентите ни, членовете на екипа ни, общностите по света и цялата планета."

Най-важното от доклада

• Dell намали енергийния интензитет на продуктовото си портфолио с 23,2 на сто за последните две години и с почти 50 на сто този на сървърното си портфолио. Клиентите, които закупят продукт на компанията през 2014, могат да очакват USD 449 млн. по-малко разходи за електричество, използвано да захрани уредите им, в сравнение с тези, закупени през 2012 г. Целта на компанията е да намали енергийния интензитет на портфолиото си с 80% до 2020 г.

• Програмата на Dell Connected Workplace е помогнала на компанията да избегне отделянето на 6 700 т. парникови газове в атмосферата, което се равнява на почти 16 млн. мили шофиране. Гъвкавите работни програми позволяват на членовете на екипа да дават най-доброто от себе си, едновременно с това спестявайки на компанията допълнителни USD 12 млн. през тази година. Около 20 000 служители, или 20% от целия персонал на Dell, участват официално в програмата Connected Workplace. По този начин целта на Dell да постигне 50% глобално участие в програмата до 2020 г. е почти наполовина изпълнена. По неофициални данни, 20 на сто от служителите се възползват от инструментите на програмата или участват в нея неофициално или само понякога. Гъвкавите решения на компанията издигнаха Dell до третото място в класацията на Forbes за стоте най-добри компании, предоставящи професии с гъвкаво работно време през 2014 г.

• Dell успя да намали емисиите на парникови газове от съоръжения и логистика с 8 на сто. За да се усвои толкова въглерод, трябва да се засадят 1,9 млн. дървета - около 73 пъти повече от дърветата в целия Сентрал парк в Ню Йорк. Промяната е постигната с по-ефективни процеси (вкл. повече товари, транспортирани по море, и по-добри опаковки) и изкупуване на по-големи количества енергия от възобновяеми източници - 35 на сто от енергията, която Dell купува, в сравнение с 23% миналата година. До 2020 г. Dell планира 50% намаление на емисиите от съоръжения и логистика.

• Dell е лидер по отношение на разнообразието на доставчиците си и през 2014 г. компанията е похарчила USD 4,1 млрд. за различни доставчици, сравнено с USD 3,44 млрд. през 2013. Компанията все още е част от организацията Billion Dollar Roundtable заради поръчките, които възлага на фирми-доставчици, притежавани от жени или от представители на малцинства.

• Dell помага на младите хора чрез технологии, експертни знания и финансови средства в области, където може да бъде постигнато много. Миналата година, компанията помогна на 590 хил. деца само чрез своите програми за обучение на младежи и грижа за деца с ракови заболявания. В помощ на общности без надеждно електроснабдяване, през 2013 г. Dell, с помощта на своите партньори, инсталира първите си две захранвани със соларна енергия лаборатории за обучение - Dell Learning Labs, оборудвани с енергийно ефективни Dell Wyse компютри, които спомагат на младежи от изостанали райони в Африка да получат базирано на технология обучение. Dell Learning Labs директно обслужват 434 обучаеми и повече от 50 преподаватели, също както и хиляди други обучаващи се и граждани, които също имат достъп до технологията.

Пълният Доклад за корпоративна отговорност може да бъде намерен онлайн на адрес www.dell.com/crreport , а Триза Томпсън, вицепрезидентът на отдел Корпоративна отговорност в Dell, ще проведе телеконференция в сряда, 9 юли, за да обсъди по-важните аспекти на доклада.