„ЧЕЗ Електро” – с удостоверение за енергийни спестявания
Секция: ИКОНОМИКА
14 Юли 2014 11:08
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
„ЧЕЗ Електро” – с удостоверение за енергийни спестявания

/КРОСС/ „ЧЕЗ Електро България" АД стана първият търговец с електроенергия в България, който получи от Агенцията за устойчиво енергийно развитие (АУЕР) Удостоверение за енергийни спестявания.Удостоверението бе връчено на 9 юли 2014 г. на Зорница Йорданова, директор „Маркетинг и подпомагане на продажбите" в „ЧЕЗ Електро България" АД от изпълнителния директор на АУЕР инж. Ивайло Алексиев.

Удостоверението се дава за изпълнение на индивидуалните цели и постигнати енергийни спестявания в резултат на изпълнени енергоефективни мерки на сградата на ЧЕЗ в град Плевен на ул. „Дойран" 73. Постигнатото енергийно спестяване е оценено чрез извършено обследване на сградата и е в размер на 95,03 MWh/год., а спестените емисии въглероден диоксид са 23,47 t.

Във връзка с изпълнение на задълженията си като страна - член на Европейския съюз Република България е поела ангажимент за намаляване на крайното енергийно потребление. В Закона за енергийна ефективност са определени задължени лица, на които са поставени индивидуални цели за енергийни спестявания. „ЧЕЗ Електро България" АД, като търговец с електроенергия е едно от тях и трябва да постигне енергийни спестявания за периода 2011-2016 г. в размер на 644 GWh.

„Горди сме, че ЧЕЗ е първото енергийно дружество, което получи такъв сертификат! Дружествата на ЧЕЗ в България влагат много усилия и средства за повишаване на енергийната ефективност. Затова за нас това е признание за реални постижения. Благодарни сме на колегите от АУЕР, които създадоха условия за реализирането на тези дейности", каза Зорница Йорданова, директор „Маркетинг и подпомагане на продажбите" на „ЧЕЗ Електро България" АД.

Компаниите от групата на ЧЕЗ в България са изготвили и изпълняват дългосрочна стратегия за популяризиране на енергийната ефективност сред своите клиенти. Инициативите на компанията са предназначени не само да допринесат за устойчивото развитие и опазването на околната среда, но и да формират изцяло ново отношение към потреблението на електроенергия. През миналата година компанията разработи и започна да прилага дългосрочна кампания за насърчаване на разумното и отговорно използване на електроенергията. Част от тази кампания са образователни беседи в основните училища на Западна България, както и популяризиране на мерки за намаляване на потреблението сред различни сегменти на обществото,