/КРОСС/ Ммм, добрееее. Всичко това звучи прекрасно, както и като продукция за Discovery Sci Fi - по-надолу ще разберете защо, - но да стискаме палци нещата да се случат. Защото прототипът Quant e-Sportlimousine, показан по-рано в Женева, е получил законовото одобрение на европейските власти, осмислящо серийното му производство.
„Работим на пълни обороти" за серийната реализация на колата, казва Нунцио Ла Векиа, главният технически ръководител на nanoFLOWCELL AG, компанията, създала Quant. „Това е исторически момент и крайъгълен камък не само за нашата компания, но вероятно за бъдещето на електрическата мобилност като цяло. За пръв път автомобил с наноклетъчна ел. технология ще стъпи на немските пътища."
Нано какво? Нещото, което различава Quant e-Sportlimousine от останалите електрички. Това е flow-cell electric drive задвижването, осъществяващо се чрез „проточни" клетки. Или по-просто казано, въпросната магическа клетка комбинира свойствата на класическия електромеханичен акумулатор с тези на горивната клетка. Относително по-просто казано...
И за да ви оплетем още по-сериозно във високотехнологичния кабеляк, работата е следната: два електролита, съхранявани в отделни резервоари, се срещат за циркулация през клетката. Там мембрана ги разделя отново, при което се генерира електрическа енергия, задвижваща електромоторите. От nanoFLOWCELL AG казват, че тази технология има до 5 пъти по-добър показател мощност - маса от актуалните литиево-йонни решения.
Споменатите електромотори са четири на брой, по един за всяко колело, с обща мощност 653 к.с. Тяга, достатъчна за (прогнозно) ускорение от 0-100 км/ч за 2,8 сек и максимална скорост от 380 км/ч. Прогнозната автономност на колата е около 600 км. Чакаме серийната кола и серийните цифри, пише topgear.bg.