Лъжите за сваления "Боинг" стават все по-явни
Секция: Анализи
22 Юли 2014 09:39
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Лъжите за сваления "Боинг" стават все по-явни

/КРОСС/Руското министерство на отбраната представи подробни данни за трагедията, разиграла се в небето над Източна Украйна

Средствата за обективен контрол (СОК) на Руската федерация са фиксирали детайлно - минута по минута и секунда по секунда, кошмара, разиграл се в четвъртък вечерта в небето над Донецк. Картината, която се оформя от спътникови снимки, графики и други визуални документи на Министерството на отбраната на Русия, бяха изнесени по време на пресконференция в Москва от началника на Главното оперативно управление на Генералния щаб на Въоръжените сили генерал-лейтенант Андрей Картополов.
Разкритията са фиксирани от съвременна електронна техника, които не търпят опровержение и повдигат серия от въпроси както към киевските власти, така и към администрацията на Обама, които побързаха да обвинят за трагедията Москва и силите за самоотбрана на Новорусия. Учудващо бе, че още в часа на катастрофата, когато останките от "Боинг"-а на Малазийската авиокомпания продължаваха да горят в полето, а по дворовете на близкото село да лежат труповете на някои от загиналите 298 пътници и членове на екипажа, в Киев, Вашингтон и редица европейски столици вече бяха категорични в изводите си и за причините на катастрофата, и за авторите на престъплението, и за т.нар. доказателства за тезите си. Не по-малко учудващо е, че всички те призоваваха за скорошно, независимо и обективно международно разследване, но 5 дни след катастрофата не направиха нищо за това и експертите така и не можаха да пристъпят към същинска работа. Същевременно украинската армия не само не спря бойните действия, а засили наказателната си операция с тежка артилерия и авиация по мирното население в Донецк и Луганск в непосредствена близост до мястото на падане на самолета.

Какви са неопровержимите факти?

До Донецк "Боинг"-ът следва установения коридор, а след това неочаквано поема курс на север, като границата на отклонение достига 14 км, а след това се наблюдава маневра на екипажа в опит да се върне в първоначалния коридор, но така и не успява да я завърши. В 17.20 ч. на 17 юли самолетът започва рязко да губи скорост, а в 17.23 ч. вече изчезва от радарите на диспечерите от Ростов на Дон, които е трябвало да го поемат всеки момент по по-нататъшния му път. До момента на трагедията самолетът е бил в зоната на управление на украинските диспечерски служби. Но той попада и в зоната на действие на зенитно-ракетните комплекси "Бук", с които украинската армия разполага.

На представените на пресконференцията карти, снимки и графики от радиолокационните системи на Русия ясно - по дни и часове, може да се проследи засилената интензивност на работния режим на украинските системите "Бук" в деня на трагедията. От 15 юли тази интензивност започва да нараства и достига максимум на 17 юли. На 15-и в района на катастрофата са фиксирани 7 "Бука", на 16-и - 8, и на 17-и те стават 9. Още на следващия ден броят им започва да намалява, като вчера в района има само 2-3. В МО на Русия разполагат и с космически снимки с разположените на украинските системи за ПВО в района.

Моментът, в който възникват особено много въпроси, е появата на радарите на украински военен самолет Су-25, който лети в посока към малайзийския "Боинг". "Руските СОК фиксираха самолет на украинските ВВС да набира височина, като в даден момент разстоянието от него до пътническия самолет не бе повече от 3-5 км. По своите характеристики Су-25 може да достигне височина от 10 км и разполага с ракети "въздух-въздух" от клас Р-60, които поразяват цели максимум на 12 км и гарантирано до 5 км", заяви ген. Картополов. Това потвърждават видеокадрите, получени от Ростовския център за наблюдение на полетите.
Особено любопитен е фактът, че моментът на катастрофата и моментът за наблюдение на съответната територия край Донецк от определен американски спътник съвпадат. По данни на руските СОК от 17.06 ч. до 17.21 ч. на 17 юли над Югоизточна Украйна е прелитал американски апарат от експерименталната космическа система, предназначена за фиксиране и проследяване на стартове на ракети с различен обсег на действие. Няма съмнение, че САЩ разполагат със снимки от този спътник, които би трябвало да предоставят на международната комисия за разследване на случая. Представени бяха и кадри, на които се вижда летателен апарат в близост до траекторията на "Боинг"-а до момента на неговото падане, след което се е отдалечил. Той обаче не е бил идентифициран, защото е летял на доста по-ниска височина и вероятно е нямал апаратура за радиолокационно прехващане, както често е при военните самолети.
Всички изнесени на пресконференцията факти и данни ще бъдат предоставени на международното разследване, заявиха от руското МО.

Въпросите, които чакат отговор?

- Защо досега властите в Киев не са предоставили на следствието и на обществеността фактите, които разкриват записите от разговорите между екипажа на "Боинг"-а и украинските диспечери?
- Защо в района и деня на катастрофата е имало толкова много системи "Бук" още повече, като се знае, че опълченците не разполагат с никакви самолети? Защо техният брой и активност рязко нарастват в момента на трагедията, а след това спадат?
- Защо фиксираният в небето край "Боинг"-а СУ-25 е летял по трасето на гражданските полети и в такава близост до пътническия самолет?
- Защо САЩ, след като обвиняват Русия и донецките въстаници в трагедията, не предоставят доказателствата си? Защо не публикуват спътниковите си снимки?
- Защо от самия миг на катастрофата бе лансирана една-единствена версия, като доказателства се представят фалшиви видеоматериали, които се пускат в интернет?

(Пресконференцията бе предавана директно по тв канал "Россия 24" със синхронен превод на английски език, а документите от нея бяха публикувани във всички руски агенции).

Източник: "Дума"