Airbus A350 XWB MSN001 издържа теста Maximum Energy Rejected Take-Off
Секция: Технологии
22 Юли 2014 14:58
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Airbus A350 XWB MSN001 издържа теста Maximum Energy Rejected Take-Off

/КРОСС/ Airbus успешно завърши теста ‘Maximum Energy Rejected Take-Off' (MERTO) с A350 MSN001 на 19 юли, в базата Istres Air Force във Франция. MERTO, следва предишния ‘High Energy Rejected Take-Off' (HERTO) тест, проведен с MSN001 преди два месеца, като част от задължителните тестове за сертифициране.

Този последен тест потвърждава способността на спирачната система за безопасно спиране след излитането при висока скорост и високо тегло - с помощта на набор от спирачки. Тъй като тези спирачки абсорбират кинетичната енергия на самолета, те светят ярко оранжево и достигат температура до 1 400 градуса по Целзий до момента, когато самолетът е в безопасен застой, когато гумите са спуснати в специалните предпазители. Съгласно изискванията за сертифициране самолетът трябва да се премества след това за пет минути без асистиране, след което пожарникарите могат да пръскат колелата и спирачките, за да ги охладят. Тестовият екип на Airbus получи пълна подкрепа от "DGA (Délégation Générale pour l'Armement) - Essais en vols", кято има ключова роля в извършването на теста.

MERTO е последният в програмата на A350 XWB преди MSN005, един от двата самолета с оборудвана кабина за развитие през юли. Програмата към днешна дата постига повече от 2250 летателни часа в около 540 полети и е на път за сертифициране в Q3, и за първата доставка за Qatar Airways в Q4.