Карайте само Лада!
Секция: Автомобили
22 Юли 2014 14:59
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Карайте само Лада!

/КРОСС/В стремежа си да даде тласък на родната икономика, руското правителство залага на рестрикциите, вместо на стимулите за бизнеса: премиерът Дмитрий Медведев издаде декрет, който забранява на федералните и регионалните власти да купуват автомобили чуждо производство. Занапред всички коли за служебно ползване, линейките и всякакви други видове превозни средства, включително в обществения транспорт, трябва да са само руско производство.

Изберете руското!

Чуждото обаче не винаги е чуждо, както се оказва: автомобили от чужди марки също ще могат да се използват като служебни, стига някаква част от тях да е била произведена или монтирана в Русия. Руският дял обаче не трябва да е под 30 на сто, а към 2018 година той ще нарасне до 70%.
Русия има вече достатъчно опит в автомобилостроенето, а и друг път си е позволявала по този начин да поощрява родното производство за сметка на вносното. В същото време много чужди автомобилни фирми произвеждат в Русия. За беда обаче руските държавни служители си падат по луксозните лимузини - най-вече германско производство. Президентът Путин например се вози в Мерцедес Ес-класа, при това в ескорт от джипове мерцедеси. Това обаче не му пречи да пропагандира руските коли, което той е правил неведнъж:

При посещението на американския му колега Джордж Буш в Москва през 2005 г. Путин му се похвали с историческата си Волга от 1956 година, и дори му помогна да я подкара в лятната си резиденция. Помни се също и пиар-акцията му от преди 4 години, когато със сигнално жълта Лада руският лидер пропътува хиляди километри през Сибир - за всеки случай следван от две резервни коли и един влекач.
Над милион са служебните коли

Едва всеки осми служебен автомобил в Русия е Лада, казва по този повод Бернд Хонес от "Germany Trade and Invest" в Москва. "Де факто нито един висш държавен служител не кара тази марка и дори полицейските коли са мерцедеси", допълва той. На почит - в явно противоречие с новия декрет - са чуждите автомобили от висок клас, и най-вече германските и японските, свидетелства Хонес.

В Русия най-големият клиент на автомобилните производители е държавата. По пътищата на страната се движат повече от 1 милион служебни коли, а годишно се купуват 75 хиляди нови. Това струва на държавата немалко пари. Но е доста съмнително, че рестрикциите са верният път за решаването на съществуващите проблеми. Още повече, че много от водещите автомобилни концерни, като Форд, Фолксваген, БМВ или Тойота, имат свои производства в Русия и за тях декретът на Медведев в случая не важи.

Източник: dw.de