/КРОСС/Светият Синод ще има свои представители в Националния съвет по туризъм (НСТ). Целта не е "да се ходатайства за по-добро време пред "началника горе", а да се работи за развитие на религиозния туризъм", обясни пред "Труд" Благой Рагин, председател на Хотелиерската и ресторантьорска асоциация. Освен Св. Синод, в работата на НСТ ще се включат БАН и университетите, съобщи зам.-министърът на икономиката Бранимир Ботев.
Членове на НСТ в момента са 34 представители на министерства, държавни институции като НАП и Агенцията по безопасност на храните, туристически браншови и общински организации. Съветът е консултативен орган към министъра на икономиката, който има думата при определянето на държавната политика в сектора.
На последното си заседание в понеделник НСТ е одобрил промоционална рекламна стратегия за България. Тя предвижда страната ни да бъде представяна по тв каналите Евронюз, Евроспорт, Нешънъл Джиографик и Дискавъри. Водещ медиатор на кампанията ще е Би Би Си. "През последните 12 години тази медийна компания е определяна като най-достоверен източник на информация и покрива пазарите, които се стремим да привлечем - Европа, Русия и Китай - това са 1 млрд. туристи", обясни Бранимир Ботев.
Спешно трябва да бъдат отпуснати гласуваните от правителството целеви 2,5 млн. лв. за туризма, апелираха още от НСТ. Парите са нужни и за подготовката на активна реклама на България преди откриването изложбата на златните ни съкровища в Лувъра, Франция през пролетта на 2015 г. Страната ни трябва непременно да използва многомилионната публика на световноизвестния музей за да рекламира българските туристически и културни забележителности, обясни Ботев. В популяризирането на страната ни трябва да бъдат включени и популярни български и чуждестранни личности, като Григор Димитров, смята зам.-министърът. Той даде пример за добра реклама изказването на актьора Силвестър Сталоун, че харесва България, защото има добри условия за снимане на филми.
Според НСТ поне 60 млн. лв. годишно трябва да се дават за реклама и управление на българския туризъм, заяви Поли Карастоянова, изпълнителен директор на съвета. Хърватска, например, дава за тази цел 100 млн. евро годишно и приходите й са 10 млрд. евро, каза още Благой Рагин.
"Туристите се броят наесен" - с тази перифраза на поговорката за пилците отговори зам.-министърът на икономиката Бранимир Ботев на въпрос какви ще са резултатите от летния туристически сезон тази година. За спад в приходи и брой туристи не можело да се говори, въпреки лошото време и кризата между Русия и Украйна. Тази седмица в Москва ще бъде издадена 300 000-ата виза за България, а в Киев миналата седмица е издадена виза № 100 000, допълни зам.-министърът. Според Рагин разликата между по-високия брой на издадените български визи и по-малкото отседнали руски и украински туристи в хотелите се дължи на това, че много братушки имат собствени имоти по Черноморието.