/КРОСС/Световната практика в последните петдесет години показва, че единственият начин, по който големите градове могат да се справят с градския трафик, това е с добър, работещ, удобен и бърз градски транспорт.
Позицията на Столична община е, че трябва да се работи сериозно по развитието на градския транспорт и основно на релсовия градски транспорт, т.е. на метрото и трамвая.
Това каза в сутрешния блок на БНТ главният архитект на София Петър Диков.
По думите му вероятно ще има оспорване на решението на общината да има релсов път през Борисовата градина, който да стига до Студентски град.
„За съжаление повечето от проектите на общината се оспорват по различни причини в съда. Най- прекият ефект от това оспорване е забавянето на проектите, ако разбира се излезе с положително решение, потвърждаващо решението на общината", обясни Диков.
Архитектът смята, че се спекулира по въпроса за изсичането на дърветата в Борисовата градина за изграждане на трасето. „ Искам да повторя, че това трасе е просека на път, който не се поддържа повече от 40 години и на практика за тези година е обрасло от самозалесили се дървета. Категорично не се засяга паркът", обясни той. „Това трасе свързва едни големи квартали на София с метрото, една удобна връзка с центъра. Осен това по трасето на този трамвай са четири висши училища, които имат повече от 20 000 студенти", обясни главният архитект на София Петър Диков.