/КРОСС/„През изминалата година управляващите не ги интересуваше какво се случва на пътя и с пътната безопасност", каза пред Нова тв Владимир Тодоров, председател на Асоциацията на пострадалите при катастрофи.
По думите му, след като съда е отменил мобилните камери, скоростта по пътищата се контролира само от 15 камери, а са били 135. „Това е за цялата територия на България", допълни той.
Попитан дали безнаказаността, която идва отгоре, влияе на пътя, Йонко Иванов, който е председател на Съюза по авто-мото подготовка, отговори, че още миналата година те са прогнозирали, че тази година ще бъде пика на тежки пътно-транспортни произшествия. „Има няколко основни причини това да се случва и е време политиците да ги чуят - ялово правителство, хора, които не разбират нищо от транспорт, а са в комисии, атмосферни условия, калпави шофьори, лошо законодателство", каза Иванов.
Според експертът не е редно да се изисква минимален ценз за шофьорски курс. „В КАТ се анулират десетки книжки, поради фалшиви дипломи за осми клас", каза още той.
„В нашата малка държава има 1 милион души, които са пострадали при пътно-транспортно произшествие", заяви Иванов и добави, че не можем да си позволим това да продължава.
Относно шофьорите, които нямат книжка или тя им е отнета, Тодоров заяви, че този проблем е много сериозен. „Но и в това отношение нехайството е голямо", каза той. Затова експертите предлагат, ако книжката на даден шофьор бъде отнета, да се конфискува и автомобила, за да не се изкушава той да кара. „Такава практика има в Швейцария и Италия за определени нарушения", заяви още той.
По думите на Йонко Иванов другото нещо, което ще помогне за намаляване на катастрофите по пътищата, е когато полицаите излязат от храстите и излязат на пътя, за да бъдат спасители.